tickler Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Vel kjære Cooper eiere.. Sist fredag skjedde det noe fryktelig. Ligger ute på motorveien og ser 2 bmwer kjøre forbi i stor fart. Jeg vil selvfølgelig slå følge, og girer derfor ned og gir gass. Ved neste girskift vil ikke bilen i gir.. Jeg renner inn til siden og når Viking kommer å henter meg legger jeg merke til en stor flekk under bilen. Regner med at dette er hydraulikkvæske fra clutchen. BMW sitt verksted sier at clutchen må være utslitt og også gjerne svinghjulet. For meg virker det svæært rart at clutchen skal plutselig ryke, etterfulgt av fullt væsketap.. Uansett vil bytte av clutch på 04 Cooper S ligge på 15.000(!) Og svinghjulet koster enda 6.000 i tillegg!!! Spent på hva de finner utav når de får ned girkassen, det må da være noe som har gått skikkelig til helvette .. jaja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Vist pedalen går rett til buns så er det hydraulikk systemet som ikke holder tett. Helt unødvendig å bytte girkasse av den grunn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
power007 Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 Fikk også clutchen byttet, måtte ut med ca 15lapper jeg også. Utrolig dumt at BMW ikke dekker dette. Hvor mye har bilen din kjørt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrPaulus Skrevet August 19, 2008 Rapporter Share Skrevet August 19, 2008 BMW har vel aldri vært tilhenger av garantiordninger, noe de beviser med å være et av bare to bilmerker som fortsatt gir kun to års garanti på sine biler, noe de ble tvunget av EU å gjøre. Før hadde de bare ett års garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tickler Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Vist pedalen går rett til buns så er det hydraulikk systemet som ikke holder tett. Helt unødvendig å bytte girkasse av den grunn! De skal ikke bytte kassa, bare ta den ned for å komme til clutch og svinghjul. Bilen har gått 122.000, mens kasse og clutch kun 70.000. Men clutch er slitedel, og vil derfor aldri bli dekket av garanti. De har fant ut at clutchen måtte byttes, sammen med svinghjul. Lekkasjen er ikke funnet, selv om den ser ut til å komme fra clutch området på kassen. 23.000 ser det hele ut til å koste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Frykter sjøl at jeg får en clutch i tryne og litt sånn selv. Å prisen du fisket frem her va jo ikke akuratt kjekk. Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Frykter sjøl at jeg får en clutch i tryne og litt sånn selv.Å prisen du fisket frem her va jo ikke akuratt kjekk. Jeg frykter ikke jeg vet, clutchen min hyler når jeg slurer når den er kald, klikkelyd i fra girkassen, raslelyd i fra ingiende aksel i girkassen, raslelyd i fra et kompressorlager, def låsekasse på førerdøren, gåent lager på rattstammen.... Hva i alle dager for slags dritbiler er dette? Jeg som trodde renault var gale!? Jeg sjemst nesten! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duppen Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Skjønner da godt godt hvorfor/hvis du har fått mini langt opp i halsen. Må jo ha vert maks uheldig også da. Hvor langt har bilen din gått nå da? Siter Nåværende kjøretøy Mini Cooper S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Bilen min har gått 109 500 km, girkassen får gå til den nærmest står, kompressoren har jeg plander om å bytte skal se om jeg finner en Eton M45 genrasjon 5. kompressor, bremsekalipteren og låskassen må e bytte... Og nå må jeg bytte bærearmsforinger forran også,----- "å listen vokste kjeme fort, kjempe fort" Jeg har ikke fått mini i halsen enda, men hadde ikke jeg vært mekaniker og måtte såtte alt bort for å fått det fikset så hadde jeg fått mini NED gjenom halsen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 tickler: Har du bytta clutch nå? Byttet du til original clutch? Hvorfor ikke oppgradere til en sterkere clutch da? F.eks Helix Performance Clutch kit?? Ikke gale pris heller da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 mads sl: Har du mye peil på kompressorene eller? Jeg har fått det for meg at jeg vil ha den kompressoren som har noe teflon coating inni. Er det denne du er på jakt etter også? Ikke lett å få tak i disse. Var en på ebay for noen uker siden, men den var brukt, så jeg turde ikke kjøpe den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads sl Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Peiling og peiling.... Den står nå å skrur rund og rundt på noe som ser ut som det som er inni en kjøttkværn (kan sikkert brukest som det vist den er def) Eton M45 gen.4 er den kompressoren som står i en standar Mini Copper S Eton M45 gen.5 er den kompressoren som står i en standar Mini Cooper S Works Det er noe teflon greier inne i bildet på gen.5 men jeg har ikke såtte meg inn i hva som er teflon (men teflon har en enorm slitestyrke, og utrolig liten friksjon mot værandre) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Senshi Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Peiling og peiling.... Den står nå å skrur rund og rundt på noe som ser ut som det som er inni en kjøttkværn (kan sikkert brukest som det vist den er def) Eton M45 gen.4 er den kompressoren som står i en standar Mini Copper S Eton M45 gen.5 er den kompressoren som står i en standar Mini Cooper S Works Det er noe teflon greier inne i bildet på gen.5 men jeg har ikke såtte meg inn i hva som er teflon (men teflon har en enorm slitestyrke, og utrolig liten friksjon mot værandre) Stemmer.... Da er det tydeligvis gen 5 jeg har jaktet på en stund. Har ikke sett noen nevne gen 5 noen steder. Alle steder jeg leser snakker de bare om teflon coated rotors. Skal ha meg en slik, men frykter Jæger skal ha en formue for å bytte. Må sjekke hva de skal ha for en slik. Noen som vet? Kunne fått en til rundt 5000 kr på Ebay, men turde ikke. Har du/noen peil på hvor stor ytelses forskjell det er mellom gen 4 & 5? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.