b1rken Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 slik nøkking på biler ved lavt pådrag skriver seg vanligvis til feil på plugg,pluggkabel,fordelerlokk,rotor eller rett log slett for lav CO verdi på bilen. Om motoren er justert til for mager blanding kan slike nykker oppstå. Ingeniøren. Tidligere bilmekaniker/ -elektriker. Var det på 70 tallet du var mekaniker?? Hilsen nåværende mekaniker. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Det sitter en blank/grå sak på torpedoveggen, sk eksostransduser. To vakumslanger og en kontakt. Disse har forårsaket slike problemer, men jeg er litt usikker på om det er den iom at EGR er blokkert Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Haha :d Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1rken Skrevet August 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Den som måler diferanse trykket på eksos gassene? Har prøvd å bytte denne. Eller jeg hadde en anderledes plugg på den i delebilen. Men switchet over vakum slangene, unplugget egr ventilen, og brukte noen små kabelsko fra den nye EGPD ventilen til den gamle pluggen. Merket ingen forskjell:( Men hva med eiringen i multipluggen til ledningsnettet som går til dyser o.l. Er det bare jeg som er paranoid? Jeg kjører forresten like godt uten som med egr vakum slangen plugget nå. Merker så og si ingen forskjell. Kansje jeg ikke kjente godt nok etter sist gang, men jeg mener det skal være lite forskjell nå. Er det noen måte for en som ikke er bilmekaniker å se om motorfestene er slitt? Klarer jeg å se det på dem? Skal hive bilen på bukker i helga tror jeg, å se om jeg kan se eller kjenne noen skavanker på foringer, ledd, o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Faudo Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 har du bytte rotor? jeg gjorde det med førstebilen min etter den fusket Siter BMW E46 2003 VW Golf MK 3 Cab. Solg Volvo S40 - Solgt Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1rken Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Er ikke rotor om jeg ikke tar feil. Er sånn nyere type coil, aner ikke hva det heter:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.