Gå til innhold

Cirka kostnader ved ombyggning til Tic

Ranger emnet


Raggaren

Anbefalte innlegg

Jeg har en 85 GLE som jeg lurer på om jeg skulle bygd om til TIC med b230ft, noen som vet sånn cirka kostnader for dette, og om det er mye knott med ledningsnett når man går fra B230E til B230FT?:)

 

Og hva er det egentlig som må byttes av bremser, stabstag osv. for å få den godkjent?:)

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjetter med 20k, så blir du heller positivt overasket om du går under budsjett. Da regner jeg med motor, girkasse, clutch, eksos, ledningsnett, motorfester, olje, dempere, stabstag, radiator, div fester og biter.

 

Ledningsnett er peace of cake om du bruker LH-2.4 nett fra 240. Er kanpt noe vanskeligere enn å putte inn en cd-spiller.

 

940 nettet er langt mer komplisert, og det er trolig enklere å bytte ut hele nettet i bilen til 940 nett, enn å tilpasse 940 nettet til å virke i lag med 740 nettet.

 

Siden du alt har b230e motoren så slipper du å legge opp bensinsystemet, som etter min mening er den kjipeste jobben ved konverteringen.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har selv byttet til 940 nett i min 740, men fy fader ka komplisert det kan bli viss du mister tråden!!

 

men eg ville nok gått for 240 nett, ser mye lettere ut, har ett par kompiser som har koblet dette, det går ganske så fort når di setter igang.

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Den starter ihvertfall. Hehe! Neida.. Grovmappa den å fikk den kjørbar, men så var jeg ikke helt fornøyd, så har bestilt litt flere deler, å så skal jeg bygge om boksen litt så jeg slipper å kjøre med fordeler. Blir Edis istellet.. Så nå går den med Motronicen igjenn.. Får aldri løst det problemet med at den stopper tror jeg.. MEN drit i sykkelen nå da! Da slipper du å bli våt i regnvær, kan spise mens du kjører, musikk, muligheter for mer selskap mens du kjører + at jeg slipper å bruker mer penger på bilen for å kjøre ifra deg! Hehe!

Men hvorfor ikke selge bilen din å kjøpe deg turbobil? Kjøp en som går bedre enn min så jeg får litt motivasjon til å bygge mer ;)

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår