FLuAA Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Var ute og kjørte i går, og da jeg satt meg inn i bilen i dag merka jeg at jeg kan sette bilen i alle girene, unntagen revers uten å trø inn clutchen. Dette kan den også mens bilen er i gang. Er det noen som vet hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Kan du smøre inn et gir uten å trå inn kjøtsjen når bilen står stille?? hopper den fremover eller skjer det ikke noe? Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Kan sette den i alle posisjonene når motoren er av, uten å clutche. Altså girspaken sitter ikke fast i girene. Dette er også mulig i fart, men da kommer det en syk lyd når jeg prøver å sette den i gir, så det gjør jeg ikke. Men mener at girstanga sto fast i girene før i går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAWiggen Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Dersom motoren er av, så kan du gire så mye du selv vil. Trenger ikke clutchen da. Er verre når motoren er på. Da vil nok bilen bykse fremover hvis du prøver å gire uten clutch. Siter - Audi A4 1.8TQ '03 x Volvo S60 '11 x Volvo C30 '11 R-Design x VW Passat '06 x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet August 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Før var det ikke mulig å dra girspaken uten å trø inn clutchen, men nå er den rimelig løs. Ganske irriterende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet August 17, 2008 Rapporter Share Skrevet August 17, 2008 Har ikke bytta parkeringsplass i det siste ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnorthoX Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Har ikke bytta parkeringsplass i det siste ? sorry! men, HAHAHA! :D Siter *1995 Omega Steinmetz kompressor *2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FLuAA Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Har ikke bytta parkeringsplass i det siste ? Huh? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 sorry! men, HAHAHA! Trenger da ikke si sorry, helt enig :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 HA HA HA HA HA!! Dette er årets komentar!! Er dette noe av samma grejene som har luringen som skulle sote rutene sine og fant all sotinga i baksetet dagen derpå?! cuz youre funny! AHAHAHHAHAHAH!!!!!!!!!!! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Internhumor..? :s Skjønner ikke bæra jeg, men.. Uansett, om bilen ikke står å går, kan det være mulig å sette den i alle gir uten å trø på clutchen. Dersom du forsøker å sette den i gir når motor går, uten å trø inn clutch, vil du høre en arti lyd, å hvis du klarer å sette den i gir, hopper bilen forover/bakover. Alt etter hvordan gir du setter den i. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 http://auto.howstuffworks.com/clutch.htm Les litt her du. Så kan du lære litt hvordan dette fungerer. For å ta et litt seriøst svar (du får gjerne svar etter hvordan spørsmål du stiller... men jeg er snill... en gang i året...) Meget enkel forklaring: Girkasse består av tannhjul, ved å gire bytter du tannhjul. Treffer tann tann går det galt. Treffer tann grop, går den rett inn. Ved å ta kassen ut av gir i fart, får så å tilpasse turtallet til farten for giret du går inn i trenger du ikke å bruke clutchen, men da skal du treffe godt. En av de gode grunnene til at vi har den så vi slipper å tenke på det. :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Med mindre han har automat så klart.. da kan han bare trykke bremsa eller i det heletatt bare gire. og den slurer pent og pyntelig av gårde.. Bør prøves Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 men da kommer det en syk lyd når jeg prøver å sette den i gir Høres veldig ut som manuell... og siden han har clutch høres det enda mer ut som en manuell. Hvis du klager på et dumt spørsmål, ikke svar enda dummere... :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 Høres veldig ut som manuell... og siden han har clutch høres det enda mer ut som en manuell. Hvis du klager på et dumt spørsmål, ikke svar enda dummere... :) Kødd jeg VET jo at han har manuell.. men jeg skrev MED MINDRE man har en automat så kan man gjøre det på en annen måte.. aøtså hint til at han burde kjøpe seg bestemor girkasse Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg