Street Racer Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hei Har en 1.9 TDI som ikke er helt go i reversn. Den hakker noe fælt og det høres ut som kassa skal knuses. Jo mer den belastes i revers jo værre er det, helt til den låser seg om det er tungt nokk. Det virker som om et tannhjul eller to mangler på revers giret! Dette er KUN i revers, forover er alt helt i orden. Hvor ligger revers giret? må hele kassa ut? og hvor får jeg tak i nye deler til girkassa? Takker for all hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Min erfaring med girkasser til golf er at 2nd og revers er dem som tar kveld først, og du må nok ut med hele kassa, og splitte den, så er nok enklere, og billigere og finne en brukt en, og bytte :) Men golf er nå golf, og dem fleste girkasser passer bolt on, selv om jeg ikke er 100% sikker på tdi'n :) Er ikke så alvorlig vanskelig å bytte dem heller, løsne motorfester, og akslinger, over en grav, eller lignende og senk motoren ned på siden, men regn med litt banning pga det er litt trangt. Vet ikke om de er nødvendig å bytte bolter på akslingene, men har ved 2 tilfeller opplevd at dem har løsnet etter å ha vært ute en tur :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 hmmmm...jeg ville byttet den ut ja. og revers er vel kun ett tannhjul tror jeg. som i tillegg har rette tenner i stedenfor skrå eller så var det motsatt tror jeg brodern sa. men uansett ville jeg nok byttet og passet på å finne en tdi girkasse i og med at de er laget for mer moment ville jeg tro. Mitt beste tips er http://www.bildelsbasen.se ;D Der lover jeg deg at du finner girkasse til en bra pris =) 110hk TDI motor, girkasse, turbo, og dieselpumpe med slanger og rør fikk jeg til 12k liksom. Den gamle girkassa tar kanskje NBS imot =) de gir deg en liten slant for sånt om de trenger Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet August 16, 2008 Rapporter Share Skrevet August 16, 2008 har bra girkasse liggende til 1,9tdi 90hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Street Racer Skrevet August 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 har bra girkasse liggende til 1,9tdi 90hk Hvor holder du til? Pris? Det er revers som har rette tenner. Tenkte på en ny brukt kasse, men om dette er et problem som er "vanlig" på disse kassene så går vel kansje neste kasse også etter en tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 18, 2008 Rapporter Share Skrevet August 18, 2008 alle girkasser kan gå etter en tid. det kommer vel egentlig bare ann på hvor lenge og det er det vel vedlikehold og kjøring som bestemmer. Min begynte å bli litt "løen" i samme 2 girene etter 240 000 km. Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 3500+ frakt for kassa, bor ved drammen, har selv en slik golf som har gått 230000km siste 100000km med trimship kassa på den er helt fin, så om det er svakhet på dem vet ikke jeg, har vel mye med service og hvordan den blir kjørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 kan nevne at min var skolebil i 180+++ Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Gies bort en på finn nå, men det er vel litt langt for deg å hente den. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14456069&sid=xz5cabEiVkp395960&WT.svl=Link Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Faudo Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 værdt og kjøre ned de timene det tar for og hente den om den er fin og gis bort.. koster ikke så mye for diesel/bensin at det overgår kostnadene. Men det står jo på om du evt har mulighet for og kjøre og hente da ofc.. ellers kan du jo ringe og høre om han kan sende den oppover så betaler du frakt + et lite honorar for at han gidder og gjøre det evt.. syntes ikke det er så altfor dyrt forsåvidt. Siter BMW E46 2003 VW Golf MK 3 Cab. Solg Volvo S40 - Solgt Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volks racing Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 HeiHar en 1.9 TDI som ikke er helt go i reversn. Den hakker noe fælt og det høres ut som kassa skal knuses. Jo mer den belastes i revers jo værre er det, helt til den låser seg om det er tungt nokk. Det virker som om et tannhjul eller to mangler på revers giret! Dette er KUN i revers, forover er alt helt i orden. Hvor ligger revers giret? må hele kassa ut? og hvor får jeg tak i nye deler til girkassa? Takker for all hjelp :) Reversen ligger bak det svarte dekslet med volkswagen merke i enden av girkassa. Bak der ligger 5 og revers. Du kan jo bare åpne der å ta en kikk. Men åpner du der spander på en ny pakning. Kommer garantert å svette der etter på. Og selvsagt tapp av olja;) Husk å kikk etter spon da Siter Breeze Sjekk prosjektet på: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=35233&highlight=breeze Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Street Racer Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Reversen ligger bak det svarte dekslet med volkswagen merke i enden av girkassa. Bak der ligger 5 og revers. Du kan jo bare åpne der å ta en kikk. Men åpner du der spander på en ny pakning. Kommer garantert å svette der etter på. Og selvsagt tapp av olja;)Husk å kikk etter spon da TUSEN TAKK! :) toppers med folk som kan en del! skal se under koveret, håper det bare er så enklelt at jeg finner feilen dær. Og at det bare er og skifte ut noen tannhjul. Får man kjøpt bare enkelte tannhjul en plass? beste er vel kanskje et VW verksted, hvis dem ikke er svindyr da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg