Gå til innhold

OpelCalibra VS. BMW318i

Ranger emnet


Papirkurven

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter nå å vurderer en BMW 318 1996 modell. (150k KM)

Og den får jeg for 47k. noe jeg syns er et supert tilbud!

Den er Fabrikk trimmet.

 

Men faren min, som er så jævlig naiv, mener jeg ikke bør kjøpe den. Det var en feil me 2. gire på BMW'en. En ring av ett eller anna, ifølge eieren. Han sier at det koster 5000kr for å få fikset det på et verksted.

Men faren min, sier at det kommer til å koste mye mere enn det, siden det er BMW, og at det kan koste mye meire å få den reparert.

 

Han mener så at jeg bør kjøpe meg en Opel Calibra 2.0l 4x4 8v. (98700KM) til 49'000kr

Den har da aldri blitt ungdomskjørt å det er byttet ut mye nytt på den.

 

Hva tror dere er det beste kjøpe?

Jeg har veldig lite peiling på biler og sånt :P

 

Håper på seriøse svar å ikke noen Opel eller BMW-fan svar, "KJØP OPEL FOR DET HAR JEG Å DET ER BEST" :)

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hdde jeg vært deg, hadde jg gått for den calibraen, for det første den har gått veeldig lite, og bilen i seg sjøl er veldig bra. motoren på bilen er faktisk ganske sprek, mener det er rundt 120 hk i den, du nevner også at den ikke er ungdomskjørt, det har sine positive sider. Gå for opel'n, meget tøff og særdeles pen bil.

 

Lykke til med kjøpet av ny bil :)

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok tatt Opelen, pga pene og originale Calibraer er dessverre mangelvare for tiden.. 8v motoren er solid, og delene billige. Dog ville jeg gjerne ha prutet litt på prisen. Tross alt en gammel bil.

 

Firesylindrede BMW`motorene har vært plaget med dårlig toppakning, vannpumpe og ventiltikking. Fabrikktrimmet? Kan selgeren utdype det?

Forøvrig liker jeg godt både Opel og BMW ;)

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firesylindrede BMW`motorene har vært plaget med dårlig toppakning, vannpumpe og ventiltikking.

 

sekssylindrede like så!

 

finnes mange gode bmw-er.. men den du har lett taki der er ikke en av de.. dyr var den også, til 1,8l å være..

 

opelen høres litt bedre ut. bare let godt etter rust før du kjøper den! du finner garantert noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra bil den opelen.. Men er opel er rust børse.. Det er det eneste negative.. Men vis det ikke er rust på den. Ville jeg kjøpt den siden den har gått lite og har 4x4.. Bmw er ikke fet uten litt motor.. Hva skal man med trekk bak vis man ikke greier å sladde.. Går ikke på 316 hvertfall..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opel helt klart, et smykke av en bil, sett på den selv og sikklet, gått så lite, dønn strøken, 4x4 og den mest solide motoren har lagt , tåler alt, ryker reg reima er det bare og bytte det tar ca, 5 min for en ufaglært og gjøre. gode biler og kjøre. Calibran helt klart.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hdde jeg vært deg, hadde jg gått for den calibraen, for det første den har gått veeldig lite, og bilen i seg sjøl er veldig bra. motoren på bilen er faktisk ganske sprek, mener det er rundt 120 hk i den, du nevner også at den ikke er ungdomskjørt, det har sine positive sider. Gå for opel'n, meget tøff og særdeles pen bil.

 

Lykke til med kjøpet av ny bil :)

 

Denne støtter jeg også. Gå for Opel.

Skal leve for alt eller dø i forsøket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk firehjulstrekksystemet på Opærn nøye. Det er noe forbanna møkk.

96 318 har vel M 42 motor, og den er slett ikke ille.

 

Jeg hadde tatt BMWen og skaffa ei anna gearkasse

 

m43 motor.. men en holdbar motor med kjededrift..

 

Jeg hadde en 95 318i og hadde ingen problemer med den når jeg hadde den i 2,5 år og solgte den for snart et år siden.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår