Tvåførr Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Hallo, eg lurer på om det er noe å spare effektmessig på å bytte det elastiske reimhjulet til et i aluminium? Foreksempel dette fra http://www.klracing.se/?subpage=kategori&kategori=185 Er det noen fordeler ulemper? Så lurer eg på om noen vet hva dette er, er det en slags tank som tar opp komprimert luft, så for turboer med litt treg spoul up så får de mye kjappere ladetrykk? grunnet at tanken åpner og slipper ut komprimert luft? http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=234 MVH Vidar Åsgard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Et lettere reimhjul er jo bedre, men tviler sterkt på at du vil merke no forskjell, ser mye grommere ut da. Den tanken du nevner der er vel sånn du kobler innpå oljetrykket inn på turboen og fyller seg med olje og hvis du da får motorstopp eller motoren stopper ved høyt ladetrykk så vil det fortsatt være smøring til turboen hvis du skjønner? Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 'turboredderen' har også den funksjonen at den lar olje renne gjennom turboen en tid etter vanlig stans av motoren. For å unngå at den oljen som står i turboen blir for varm og kokser. Greit å ha hvis man ikke orker å la motoren gå noen minutter på tomgang etter aktiv kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.