Gå til innhold

Hjemmeside

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som er kan lage/drifte en hjemmeside?

Nicolai og Jeg har planer på at starte en Skoda/Seat hjemmeside men hverken han eller jeg bemestrer denne kunsten...så her trenger vi litt hjelp :)

Trenger evt hjelp med litt tips og trixs sånn at vi kommer i gang her!

 

All hjelp mottages :D

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er faktisk ikke så himla vanskelig å lage ting selv med bittelitt tålmod og innsats. Ser du på hjemmesiden min er ALT laget med gode gamle FrontPage 98 og litt notepad fixing.

 

Men først av alt må dere tenke ut nøyaktig hva dere vil ha på siden da ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk ikke så himla vanskelig å lage ting selv med bittelitt tålmod og innsats. Ser du på hjemmesiden min er ALT laget med gode gamle FrontPage 98 og litt notepad fixing.

 

Men først av alt må dere tenke ut nøyaktig hva dere vil ha på siden da ;)

 

Har aldri prøvd meg på hjemmeside men har en del kunskap om data, så med litt prøve-feile-bli-forbanna så burde jeg/vi klare dette... men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne :)

Finnes det noen side for hjemmesidesnekkring for dummies?

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kan muligens hjelpe til, men jeg orker ikke noe PHP eller ASP skriving.

 

Men på en annen side blir jo statiske sider avhenging av massiv oppdatering for å ikke virke, ja, statiske.

 

Statisk site er enkelt og krever ikke mye.

Dynamisk site krever brått litt mer av server og oppsett. Og folk.

 

Hvordan skal utgiftene til drift dekkes?

 

Og til slutt.

Min mening om Microsoft FrontPage/Microsoft Office FrontPage skal jeg ikke skrive her. La meg bare si, ta en titt i kilden etter at sidene er generert. Notepad derimot, er flotte saker. Skrev mye "fint" i den for 10-11 år siden.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan muligens hjelpe til, men jeg orker ikke noe PHP eller ASP skriving.

 

Men på en annen side blir jo statiske sider avhenging av massiv oppdatering for å ikke virke, ja, statiske.

 

Statisk site er enkelt og krever ikke mye.

Dynamisk site krever brått litt mer av server og oppsett. Og folk.

 

Hvordan skal utgiftene til drift dekkes?

 

Og til slutt.

Min mening om Microsoft FrontPage/Microsoft Office FrontPage skal jeg ikke skrive her. La meg bare si, ta en titt i kilden etter at sidene er generert. Notepad derimot, er flotte saker. Skrev mye "fint" i den for 10-11 år siden.

 

 

Bra Vidar, men jeg skjønner ikke en pøkk av det du nevner her, PHP, ASA, statisk hit og statisk dit... men kan sikkert lære :)

 

Ang utgiftene så har vi ikke løst det "problemet" enda, men optimalt hadde vært hvis dette kunne løses med spons eller reklame...

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dumt spørsmål til deg vidar: hvor mye er det snakk om her egentlig i sum?

vant i lotto for litt siden så har noen mill.

 

Ser ikke noe dumt spørsmål, bare et noe rart utsagn.

 

Jeg har aldri driftet noe onlineforum, så ingen anelse.

Spør Thomas Holm (Zamot) om han har noen erfaringer å dele på den fronten.

 

 

Noen mill. og kjører Skoda. Respekt. Det må jeg si Nicolai.

Vidar - kverulerende eldre drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje hjelpe til her, men siden jeg sitter og programmerer dagen lang på jobb må jeg kjenne skikkelig etter om jeg har ork til dette på kveldstid også. Særlig nå når vi hadde familieforøkelse for under en måned siden.

 

Men - Det finnes jo en del webhotell som ikke er så veldig dyre og som har integrert verktøy for å snekre hjemmesider, blogger, forum, fotoalbum o.l.

 

En kompis av meg som nettopp har startet en barnehage, kjøpte seg plass og registrerte domenenavn hos one.com. Med deres verktøy har han laget en helt ok hjemmeside. Og han er ingen kløpper på data for å si det sånn. Tror ikke det var spesielt dyrt heller. Et par hundrelapper i året, men han er jo ikke avhengig av samme trafikk kapasitet som et RS forum da :D

 

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje hjelpe til her, men siden jeg sitter og programmerer dagen lang på jobb må jeg kjenne skikkelig etter om jeg har ork til dette på kveldstid også. Særlig nå når vi hadde familieforøkelse for under en måned siden.

 

Men - Det finnes jo en del webhotell som ikke er så veldig dyre og som har integrert verktøy for å snekre hjemmesider, blogger, forum, fotoalbum o.l.

 

En kompis av meg som nettopp har startet en barnehage, kjøpte seg plass og registrerte domenenavn hos one.com. Med deres verktøy har han laget en helt ok hjemmeside. Og han er ingen kløpper på data for å si det sånn. Tror ikke det var spesielt dyrt heller. Et par hundrelapper i året, men han er jo ikke avhengig av samme trafikk kapasitet som et RS forum da :D

 

/vegard

 

Først av alt:

Grattulerer med ny familiemedlem!

 

Denne one.com var helt klart innteressant! 680 nok/år og 25.000mb

Skal se mer på denne når jeg kommer hjem i kveld.

 

Hvis du hadde hatt litt tid til overs for "vedlikehold" eller noe liknende så hadde det vært knall :D

Skjønner godt at tiden ikke rekker til når man ikke er alene lenger... har selv en tidskrevende liten promp på 6 måneder og det er ikke mye fritid etter jobb :)

 

Jeg tenker ta tak i denne hjemmeside saken direkte etter ferien, så jeg regner med at vi har noe på gang innen 2 måneders tid (tar i litt da jeg vet at jeg har problem at komme igang med nye ting :) )

 

/M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi får komme tilbake til det.

 

For ordens skyld er prioriteringene mine for tiden slik :

 

Prøve å få lurt inn nok søvn slik at jeg ikke sovner på jobb om dagene.

Være pappa til to små.

Male hus.

 

Når jeg har kontroll på disse kan jeg sikkert avse tid til andre ting.

 

Jeg har ikke særlig mye å komme med når det gjelder design og estetikk på en hjemmeside, men logikken bak fikser jeg.

Her gjelder det for det meste å finne script som allerede er laget og med rettigheter slik at man kan bruke det. Skulle man bygget det hele opp fra bunnen av ville det tatt tid!

 

Men nå vet jo ikke jeg hva en slik side skal bestå av?

 

/vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår