Gå til innhold

Coupe: Oljelampe og turteller klikker

Ranger emnet


Aleksander

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en 1991 audi coupe 2.3e.

Av og til hender det at oljelampa begynner å pipe (nettopp byttet olje og oljefilter). Samtidig detter turtelleren ned på null.

Etter en litenn stund forsvinner lampa og turtelleren virker igjen.

 

Er dette en gåen føler eller hur?

 

Setter pris på svar.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags olje kjører du ?

 

Kan virke som kanskje en oljetrykkføler kødder litt.

 

Kom dette etter du byttet olje ?

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første oljeskiftet du gjør på bilen ? er det samma type olje som har vært på den tidligere ?

 

har du noe tall på olja du brukte ?

 

Altså, når du sier den slutter fra 10sek til 20min så virker det som at det kanskje ikke akuratt har noe med oljetemp og gjøre med tanke på at olja gjerne blir tynnere når den oppnår arbeidstemp. Så da når den blir tynnere så får du jo gjerne litt lavere oljetrykk også.

 

Så, siden du har 2.3E regner jeg med du ikke har de 3 analoge målerene i midtkonsollen ?!

 

Hadde vært artig og vist oljetrykket ditt siden det piper.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bilen for halvannen uke siden, så dette er første gang jeg skifter olje ja (utført på verksted).

Har ikke noe sikkert tall på oljen, men regner med de brukte 10wd40.

 

Jeg har de 3 målerne i midtkonsollen og på tomgang viser den ca 2,5bar. Ved passelig gasspådrag går den opp til max (5bar).

Når oljelampa skrur seg på holder den seg stødig på 3.8-4 bar ved tomgang.

 

Ifølge en kar på møller kunne det skyldes at den nye oljen har renset bort mye smuss ifra motoren, noe som kunne samle seg i en sil ved bunnpanna. Det han mente var mest sannsynlig var at det er en feil på kretskortet (eller hva den plata kalles), noe jeg synes er rart siden det kun er disse 2 forskjellige tingene som skjer samtidig.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har ting fungert veldig bra.

I dag kjørte jeg langtur på ca 60 mil (flytting) uten noe problemer, var faktisk utrolig digg. Men i ettermiddag kom feilen tilbake.

Trodde det kanskje var smuss o.l. fra motoren som ble renset ut med den nye oljen, men siden jeg har kjørt omtrent 80 mil siden dette virker det veldig usannsynlig.

 

Noen som har tips/info/innspill?

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår