Sverre Gund Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Jeg har en 124 E200T 94mod (16 ventiler?) Jeg har nå 2 ganger fått samme problemet som ingen har klart å svare meg på hvorfor opstår. Kjører ganske sakte, tyisk i en trang gate eller skal kjøre opp i inkjørselen. Plutselig så begynner alle varsellampene å lyse, mister servoen og har ingen respons på gassen. Men motoren går helt fint på tomgang. Etter å ha stoppet motoren og startet igjen er problemet borte. Ringte ett verksted for høre om de kunne hjelpe meg med eneste de kunne komme på var om viftereimen var løs eller slakk. Har noen av dere hatt tilsvarende problem? Håper noen kan hjelpe meg!! Sverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Tror du at du er morsom? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre Gund Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 På ingen måte. Skal ikke påstå jeg har spessielt mye peil på bil, men dette er hva jeg opplever skjer. Har forhørt meg med 3 forskjellige verksteder og de har litt forskjellig forklaring men alle har tilfelles at det er noe med viftereima siden servoen detter ut. Kan det være dynamoen som kiler og holder igjen hele viftereima siden servoen detter ut? Skal alle varsellampene begynner å lyse når dynamoen stopper? Det de ikke kan forklare er hvorfor gassen ikke reagerer, men er ikke det en form elektronisk styrt drivstofftilførsel? Foreløpig holder jeg en knapp på at det er dynamoen som er sliten, siden den aldri har vært byttet og bilen har gått 260000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bnz230TE Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Du får få bilen din inn på eit verksted, og få sjekka viftereim, dynamo og børstene. Mulig det kan vere ein av desse. Siter '93 Volvo 850 GLE '01 Mercedes-Benz C200 Kompressor '89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Lite sansynlig at dynamoen kiler seg ikke,men vannpumpen er mer sansylig. Hvis viftereimen slurer slik,så vil der være et jævla raballder under panseret. Kanskje du har et dårlig batteri/dårlig kontakt på polene. Få noen som kan litt bil til å kjøre den, så finner de feilen (for alt bråket under panseret og dårlig batteri finner den som kan det). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Tror du burde lese feilkoder jeg, vet M111 kom med elektronisk spjeld, men tror ikke den hadde det i `94, i W210 har den det.(Drive by wire) Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre Gund Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Har nå bytta dynamoen og problemet ser ut til å være har kjørt 4000km uten at det har skjedd igjen. Dynamoen som ble tatt ut hadde MEGET slitte lager, hørtes ut som det var sann i dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 hahaha! dette er faen meg årets narr! tror du skal slå på bilen din jeg om alt i dashen lyser av varsel lamper og servoen din er DAU! Servoen din drives nemlig via veiva din! og står veiva stille er bilen din av! Du har ikke elektrisk servopumpe! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Det er bare en idiot som tror han er morsom. Han har sikkert ikke lappen og har heller ikke bil. Han feiler nok mange år på å bli gammel nok til å ta lappen. Han er nok en fjortis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg