Gå til innhold

Jeg har ett rart problem, alt lyser og servo og gassen er død!!

Sverre Gund

Anbefalte innlegg

Jeg har en 124 E200T 94mod (16 ventiler?)

Jeg har nå 2 ganger fått samme problemet som ingen har klart å svare meg på hvorfor opstår. Kjører ganske sakte, tyisk i en trang gate eller skal kjøre opp i inkjørselen. Plutselig så begynner alle varsellampene å lyse, mister servoen og har ingen respons på gassen. Men motoren går helt fint på tomgang. Etter å ha stoppet motoren og startet igjen er problemet borte. Ringte ett verksted for høre om de kunne hjelpe meg med eneste de kunne komme på var om viftereimen var løs eller slakk.

Har noen av dere hatt tilsvarende problem?

Håper noen kan hjelpe meg!!

Sverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte.

Skal ikke påstå jeg har spessielt mye peil på bil, men dette er hva jeg opplever skjer. Har forhørt meg med 3 forskjellige verksteder og de har litt forskjellig forklaring men alle har tilfelles at det er noe med viftereima siden servoen detter ut.

Kan det være dynamoen som kiler og holder igjen hele viftereima siden servoen detter ut? Skal alle varsellampene begynner å lyse når dynamoen stopper?

Det de ikke kan forklare er hvorfor gassen ikke reagerer, men er ikke det en form elektronisk styrt drivstofftilførsel?

Foreløpig holder jeg en knapp på at det er dynamoen som er sliten, siden den aldri har vært byttet og bilen har gått 260000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sansynlig at dynamoen kiler seg ikke,men vannpumpen er mer sansylig.

Hvis viftereimen slurer slik,så vil der være et jævla raballder under panseret.

Kanskje du har et dårlig batteri/dårlig kontakt på polene.

Få noen som kan litt bil til å kjøre den, så finner de feilen (for alt bråket under panseret og dårlig batteri finner den som kan det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

hahaha! dette er faen meg årets narr!

tror du skal slå på bilen din jeg om alt i dashen lyser av varsel lamper og servoen din er DAU!

Servoen din drives nemlig via veiva din! og står veiva stille er bilen din av!

Du har ikke elektrisk servopumpe!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider