Volvo240GT Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Har fått ett problem med min 240. Mister turbotrykket og all kraft i motoren på mellom 3500 til 4000 omdreininger. Dette skjedde ganske fort. Men så er det bare å gire å få lavere turtall så drar det like godt igjen. Har kjørt med motoren i over ett år uten problemer til nå. Er snakk om en 97mod B230fk. Kan turboen være utslitt? Trenger hjelp :) Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Kan vere en bensinpumpe som har stoppa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Bensinpumpe ja. Men ville ikke motoren oppført seg annerledes på lave turtall også da? Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 ikke hvis den siste pumpa klarer å levere bensin til et gitt turtall Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Uten at jeg har filla peiling på volvo - kan du ha en aktuator som begynner å slite med å gjøre jobben sin? Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hører hvertfall at pumpa under bilen starter når jeg skrur på tenningen. Å hvis pumpa i tanken er gåen hadde vel ikke motoren gått i det hele tatt? Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondelond Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Pumpa kan fremdeles ha problemer selv om den starter når du vrir tenningen. Men siden du har det på et spesielt turtallsområde (om jeg forstod det riktig) tviler jeg på at det er pumpa. Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hvis du girer ned for å få høyere turtall da? dør den helt ut, eller mister du trykk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hører hvertfall at pumpa under bilen starter når jeg skrur på tenningen. Å hvis pumpa i tanken er gåen hadde vel ikke motoren gått i det hele tatt? Joda, bilen går fint uten at pumpa i tanken går. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240GT Skrevet August 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Hjelper ikke å gire ned. Får ikke opp turtallet. Virker som at det er noe elektronisk som sperrer siden det er så konstant. Får bare prøve meg fram å se hva det kan være. Siter 1990 Volvo 240 GLT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.