creekfighter Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 heisann, nå har det seg slik av jeg har senket bilen min, men er ikke fornøyd med høyden. har lesjøfors fjærer, av de som er røde...har flere kamerater med samme senkesettet, men bilene deres er lavere...og vi har samme dekk og felg...men det gjelder kun foran..noen eksperter som har forslag til hva det kan skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 bare chopp den ned mot bakken ;) Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Kjørestil, dårlige dempere(som "sliter" mer på fjærene), fjærskåler, AEG, variasjoner i fjærstålet. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 lesjøfors burde ikke fått lov til og kalles "senkesett" de andre har ikke kappa no fjører? Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creekfighter Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 nei det er det som er merkelig...samme dempere, rimelig lik kjørestil, bare at min bil er litt gøyere foran...kan det komme av selve fjørene? ulikheter i produksjon? forresten, hvor mye er det pent å kappe synes dere? for å få dekket kant i kant med skjermbuen omtrent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 kameratene dine har mest sannsynlig "gammeltypen" lesjøfors, det senker ganske fint + at fronten blir litt lavere enn baken. Nytypen lesjøfors som du sikkert har senker etter båtprinsippet(bilen blir lavere bak). Uten å si noe sikkert så har vell demperne også en finger med i spillet når d gjelder høyde ved senking. Men du kan jo enkelt få den litt lavere da, på ulovlig vis da vel og merke: # Black and Decker # Ta skjærebrennern, varm og klem sammen en inding elr to # Dra til biltema og kjøp slike klemmer som er beregnet for heving/senking av fjæra(da er fjæra i d minste urørt om du skulle ta d av engang Ingen av delene er egentlig å anbefale, men om du absolutt skal ha den lavere så... :) Det går også å heve øvre fjærskål med mex 25mm, slike har jeg på min 242 nå, dette er vel kanskje den tryggeste løsningen vil jeg tro.:) Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creekfighter Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 kjøpte fjærene samtidig....eneste forskjellen på bilene er at min er 84 modell, og deres er 86 og oppover...men det er vel ingen forskjell på fjærbeinet vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-TORE- Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 niks Siter VOLVO The intelligent choice ---------------------------- 81 Volvo 242 TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creekfighter Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 http://i50.photobucket.com/albums/f349/creekfighter/Bilde004.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creekfighter Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
creekfighter Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 slik ser den ut da...synes det er litt mye rom mellom skjerm og dekk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240sigv Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 slik ser den ut da...synes det er litt mye rom mellom skjerm og dekk:P Kapp en ring foran, det holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berttheman Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 kameratene dine har mest sannsynlig "gammeltypen" lesjøfors, det senker ganske fint + at fronten blir litt lavere enn baken. Nytypen lesjøfors som du sikkert har senker etter båtprinsippet(bilen blir lavere bak). Uten å si noe sikkert så har vell demperne også en finger med i spillet når d gjelder høyde ved senking. Men du kan jo enkelt få den litt lavere da, på ulovlig vis da vel og merke: # Black and Decker # Ta skjærebrennern, varm og klem sammen en inding elr to # Dra til biltema og kjøp slike klemmer som er beregnet for heving/senking av fjæra(da er fjæra i d minste urørt om du skulle ta d av engang Ingen av delene er egentlig å anbefale, men om du absolutt skal ha den lavere så... :) Det går også å heve øvre fjærskål med mex 25mm, slike har jeg på min 242 nå, dette er vel kanskje den tryggeste løsningen vil jeg tro.:) -TORE- Har du bilder av den 242en din? Er det mye styr og flytte fjærskålen? Hvor mye ut gjør det? Siter 02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34 90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 kan du ikke kjøpe større felger da? :P hehe Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 hehe noen som ikke har skjønt at om du kjøper større felger har du samme problem.... har jamex sitt senkesett på min å d senker 40mm men hadde samme problem som du har så jeg kappa bare 1 ring å vips så blei fronten bra =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg