JoCCe Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Hei, tenker og kjøpe en 740gl som er ombygd til turbo, motor er en b230fx med ft stempler,531 topp, vx kam,fosterket toppakning, innsprøytning fra 230et(motronic). Bytte bremsekraft forsterker og stab stag forran? kun dette som skal til, så får man pappirer fra volvo som sier av bremsene er gode for 200hk? Siden denne motoren har mere hk enn en orgnial b230fx med 136hk.. Håper på raske svar, mvh Joachim Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Bytte stabstag framme til 21mm eller tykkere og bytte dempere rundt hele bilen til det som tilsvarer en original turbobil. Thats it, trenger ikke røre bremser eller noe. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Men må jeg ha bremse pappirer på motoren? siden denne har mere effekt, å møter jeg på rette karn som skal godkjenne skal vell han ha bremse pappirer på at dette ikke er over 238hk? Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Hei,regner med det er en volvo 740 i tromsø du snakker om her og jeg kan garantere deg at det ikke vil være noe problem og få denne godkjent. Har hjulpet eier en god del med denne bilen,og kan si den er verdt penga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 men lurer bare litt på hva den vil stå som i vognkort da? 740 turbo? eller godkjent med fx motor å turbo? har jo ingen pappirer som sier at dette er under 238hk... selv om alle med sunn fårnuft skjønner det.. Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Den vil da bli godkjent som en volvo 740 turbo med en "B230ET" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Var det jeg også tenkte, da det er samme motor som ET, bare FX blokk, toppen er jo samme, og alt fra turbo bilen er jo fra ET, bortsett fra rådene, men henter jo ikke hk i rådene så :P Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Er vel ingen som ser så jævla nøye på motoren. Skaff deg regrem deksel fra en b230et eller noe :P Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 hehe er jo det letteset, men vil ha ting på stell om jeg skal ha det så :) Siter 97' Ford F-150 "Svt Lightning" BMW 325i 90' E30 Nissan King Cab X bil: Bmw 325i e30, bredda, modda m-tech 1 osv X bil: Bmw 520i 24v, Rieger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 fikk bare endra littegran under skifta for hengerfeste på 740'n.. "Godkjent med 2,3 Turbo 161kw" Bilen var fremdeles en 740GL..hehe :) Men det enkleste i hele verden er å ta en rullende landeveis-test av bilen, da får du hk og nm i bøtter og spann, også vise dette til BT feks...enklere kan det ikke bli, og da er det samme pokker hvem motor som står i bilen, bare den klarer avgass og støykrava.... og selvsagt ikke har mer enn 238hk. Ulempen er at du får ut momentet på samma arket...som regel er detta godt oppi 400nm-sjiktet på ca 1 bar med nesten stock B230FK/FT motor... og med 531 topp og VX-kam er du sikkert oppi der du og, noe som forøvrig er litt mer enn "tillatt" i 740 :D Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Er dårlig med ruller i nord norge da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Stemmer. En orginal 740 GL vil fortsatt hete 740 GL i vognkort. Men under "merknader" vil det stå: Godkjent med turbo. Billigere forsikring FTW! :P Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Er dårlig med ruller i nord norge da... hehe, har dere ingenting i nord el? :D Nei, men det må da være en nisse ett sted som har en bremsebenk...er da en del grombiler i nordnorge, og alle har vel ikke blitt sendt sørover for mapping og bremsing? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Nå er da ikke forsikringen på en 740turbo spesielt ekstrem heller da... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Nå er da ikke forsikringen på en 740turbo spesielt ekstrem heller da... 2000kr mer i året for delkasko hos trygg vesta hvertfal... men er vel egentlig bare småpenger;) Værre å forsikre en alright bimmer eller audi..hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.