Jonaldo Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Har div. spørsmål som det hadde vært greit med noen innspill på. Bilen er en 71 Volvo 142 med rettstilt B23. Turbo/ic. Senking: Bilen er lav nok bak, men må få gjort noe foran. Hører snakk om både campingfjører og bakfjører fra Ascona B. Har tilgang på sistnevnte og lurer på hvor mye disse senker. Skal vel passe rett på etter hva jeg har hørt.... Er det evt mulig å få kjøpt kun fjører foran nytt, eller må jeg handle komplett sett med 4stk? Sperre: Han jeg kjøpte bilen av sa at bakakselen var "klargjort" for sperre. Dette virker bare fjernt for meg, men i følge han må jeg få tak i diff og shims for å få sperra på plass. Noen tips og råd rundt dette hadde vært supert Oljekjøler: Jeg MÅ få på plass oljekjøler snart. Hvordan er dette å montere? Kjører med eksternt oljefilter og vil tro det bare er å koble seg inn på en av slangene der, men er veldig åpen for tips her. Er det greit å kjøpe brukt eller bør jeg gå for ny? Hvor kjøper jeg og hva bør jeg gå for? Intercooler: Hvor mye har størrelsen på intercooleren å si? Sitter en forholdsvis pinglete intercooler i bilen nå, men vil det ha noe effekt å sette inn større? Turbo: Sitter en T3 turbo på T4 turbohus i bilen nå. Vil det si at jeg kan sette en T4 rett på uten mye modding? Vil det gi merkbart mere effekt? Dyser: Venter på andre dyser fra forrige eier. Hva vil jeg oppnå ved å bytte til "bedre" dyser? Er dette noe jeg klarer selv eller er det mye justeringer osv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Senking: Har ikke vært borti opelfjærer Sperre: Rart. Må få vite mer av forrige eier. Han burde jo vite hva som er klargjort? Oljekjøler: Om du bare kobler deg inn på slangene vil oljekjøleren funke hele tida. Har normalt en termostat på den så olja når en viss temp før den går gjennom kjøleren. Du får en sandwich-adapter med termostat og uttak til å sette der oljefilteret står til vanlig. Både adapteret og oljekjøler får du på Pedersen racing. Oljekjøler koster ikke så mye. Rundt 1000,- Intercooler: Mer kjøling= kaldere luft= tettere luft= mer hk. Om det er snakk om å doble størrelsen har det nok noe å si. Turbo: Mest ideelle er vel ikke å ha for stor turbo. Kommer seinere da. Hva som er tilfellet hos deg vet ikke jeg. Hvor mye trykk har du nå? Dyser: Mekanisk eller elektronisk sprut? Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Takker for fornuftige svar. Senking:Har ikke vært borti opelfjærer Skal prøve disse Asconafjørene og se om det duger..... Sperre: Rart. Må få vite mer av forrige eier. Han burde jo vite hva som er klargjort? Han vet ikke helt selv tror jeg. Trenger diff og shimms i følge han. Skru opp, ta ut gammelt og sette inn nytt. Nesten like enkelt å bytte hele bakakselen da vel? Oljekjøler: Om du bare kobler deg inn på slangene vil oljekjøleren funke hele tida. Har normalt en termostat på den så olja når en viss temp før den går gjennom kjøleren. Du får en sandwich-adapter med termostat og uttak til å sette der oljefilteret står til vanlig. Både adapteret og oljekjøler får du på Pedersen racing. Oljekjøler koster ikke så mye. Rundt 1000,- Høres jo veldig bra ut! Er det dumt å la olja passere kjøleren hele tiden eller? Intercooler: Mer kjøling= kaldere luft= tettere luft= mer hk. Om det er snakk om å doble størrelsen har det nok noe å si. Må nok doble. Ser veldig puslete ut den som sitter i nå. Turbo: Mest ideelle er vel ikke å ha for stor turbo. Kommer seinere da. Hva som er tilfellet hos deg vet ikke jeg. Hvor mye trykk har du nå? Syntes den kommer ganske sent nå, så kanskje dumt å sette inn noe større da eller? Lader 1,5 nå.... Dyser: Mekanisk eller elektronisk sprut? Mekanisk. Delorto-gassere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Senking: Leste en plass i går at opelfjærene var myke. Sperre: "Trenger diff og shims". Det er det du bytter når du bytter til truetrac. Alle 140/240 aksler er "klare" for det. Oljekjøler: Om du bruker bilen om vinteren er jo olja tregtflytenede til å begynne med. Du ønsker jo å oppnå driftstemp på motor raskt og hvis olja går i oljekjøleren hele tiden tar det lenger tid. Turbo: 1,5 er jo en del. Jeg har feks 0,65 nå. Hør med KRB. Han holder jo til i drammen. Dyser: Forgasserkapitlet har jeg hoppa over..Der må nok noen andre svare Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Har ikke kikket på disse opelfjørene ennå. Skal det ikke stå angitt med tall hvor stive de er? Blir litt jobb med denne sperra skjønner jeg. Like lite peiling som meg han jeg kjøpte bilen av da tydeligvis..... Ikke så dumt det du sier om oljekjøleren. Kanskje greit med en termostatstyrt da:) Får ta disse forgasserspørsmålene når dysene er i hus. Kan nok ta litt tid det. Har jo ventet 2mnd allerede liksom. Hva er egentlig forskjellen på de forskjellige forgasserne? Delorto, Solex, Weber osv..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 De opelfjeren må vere ræva når de står i spenn på bilen og den synker sammen med de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 De opelfjeren må vere ræva når de står i spenn på bilen og den synker sammen med de. Mener du at dem ikke er kortere, bare mykere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 enten så må du få tak i ettkomplett senkesett(mulig eiker har men godkjenning), eller går det jo å kappe på 140, gjør jo nytta, men ikke helt etter boka. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Hvor mye bør bilen senkes foran sånn ca for at det skal bli pent da? Skal sjekke Eiker i morgen. Er jo rett oppi gata:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Den der tror jeg er senka, men kunne jo prøvd ei halv runde foran da... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 18" hjul og det mellomrommet mellom skjerm og dekk! Skal kikke på forstillingen i morgen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 1, 2008 Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Hvis du hadde hatt de gamle "signe" skjermene så hadde det nok vært bedre, alle volvo etter de gikk over til høye buer foran ser høye ut foran. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2008 Hvis du hadde hatt de gamle "signe" skjermene så hadde det nok vært bedre, alle volvo etter de gikk over til høye buer foran ser høye ut foran. Lave skjermer hadde nok sett bedre ut, men den er jo rimelig høy i fronten også. Kan jo legge meg rett under og skru liksom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leirviken Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 opelfjærene er gull ja. hvis du ikke skal ha de du har tilgang på så kjøper jeg de! ;) de er lengre enn orginal 140 fjæra, siger bare sammen veldig mye! Siter Volvo 240 GL BMW 320 E21 Volkswagen Jetta GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 opelfjærene er gull ja. hvis du ikke skal ha de du har tilgang på så kjøper jeg de! ;)de er lengre enn orginal 140 fjæra, siger bare sammen veldig mye! Men i følge deg helt ubrukelige på veiene;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.