Radial Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 finner verdier på LH 2.4, men ikke Motronic... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har finni ut at returen til bensina er tett! Kan det være at det finnes en form for overtrykksvakt i hjernen eller på bensinopplegget? Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Har finni ut at returen til bensina er tett! Kan det være at det finnes en form for overtrykksvakt i hjernen eller på bensinopplegget? nei, er ingen trykkvakt der...bare at bensintrykket går bajas... men har du ikke målt bensintrykket enda?? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Nope.. Vet det var tett, men har ikke utstyr. Kjenner nesten ikke en sjel hit jeg fløtta for en stund sia, så er ikke så lett å få låne heller. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Det er veldig enkelt og greit. Monter denne med ett Y-ledd/T-ledd på slangen inn på fuel-railen. start motoren, og napp av vakum-slangen til BTR'en på framsiden av fuel-railen. Da skal du ha 3 bar på meteret ditt. Kobler du på vakum-slangen igjen, skal bensintrykket falle til rundt 2,5 bar. Hvordan fannt du ut at den var tett? Ved tett retur vil du få en rik blanding og det vil ryke synlig svart av eksosen, ikkeno kutt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Får dra ræva ned på biltema i morra trur jeg. Handle inn litt verktøy igjen. Hadde tilgang på stort sett alt før. Fant ut at den var tett ved å blåse inn i returen.. Ryker svart når jeg starter opp. Når jeg kjører aner jeg ikke. Ikke noe synlig i speilet hvertfall. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 husk at du må skjøte slangen etterpå...hehe :) (skjøte-stykke og to slangeklemmer) og kjekt med slange-klemmer på alle koblinger, da det er litt trykk på godsakene ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Fordel å huske på det ja.. Hehe! Takker for svar ;) Får se hvordan bilen oppfører seg etter jeg får åpna returen og sjekka bensintrykket. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Da har jeg åpnet returen og målte senere bensintrykket. Men hvordan i helvette skal jeg tolke dette!? Er det ikke sånn at 100Kpa = 1 bar? Det vil altså si at mitt bensintrykk er 0,62Bar? Det stemmer hvertfall ikke..! Målt på slangen inn på bensingalleriet mens motor er igang, dog med vakumslangen fortsatt på btr'en... Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 nei, stemmer det... 100kpa er 1 bar. Så der har du nok feilen din! ;) Ny BTR på på plass... for selv MED vakum-slangen på skal det være godt over 2 bar/200kpa der. Edit; Nei det kan ikke stemme...for da måler plutselig instrumentet maks 1 bar bensintrykk....hmm Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 bildet er litt utydelig, men hvilke mål er det som står der? ser jeg In/KG innerst?? (altså kg pr tomme?) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Edit; Neida... feil igjen av meg... står PSI på skalen der... argh, tror joggu ikke instrumentet klarer no særlig trykk virker det som Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Hm.. Står in-hg i gult rett over "Engine Vacuum" hvis det var den du tenkte på? Innafor der igjen står det mm-Hg i hvitt. Og heeelt nederst så står det KPA. Nå nevnte jeg bare de feltene hvor pila er innafor. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein-ivar Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Så den skal måle innafor det gule feltet på høyre side? Det er jo PSI.. Siter 1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod 1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra... Div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Så den skal måle innafor det gule feltet på høyre side? Det er jo PSI.. jess...det er jo bensinTRYKK vi måler inn på fuel-railen..ikke vakum :) Les selv her: http://www.biltema.no/Archive/Documents/Technical_docs/all/15/15-1366.pdf Det er fælt å si det, men det ser ut som instrumentet ikke klarer lese over 0,65 bar bensintrykk (som er det samme som 10psi) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.