ola_dunk Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 har en audi 80 1991 mod. med 1600 motor. motoren kan plutselig øke turtall og når jeg slipper gasspedalen går ikke den av..(akkurat som noen trykker ned pedalen, slik kan den være en god stund før den slipper/faller tilbake) hva kan dette være??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Luftlekkasje, defekt gasswire Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 Luftlekkasje, defekt gasswire Er dette typisk når der er luftlekkasje i en slange ? trodde at om der var luftlekkasje ville motoren ikke gå på tomgang/fuske ... om der er gassvajer skulle vel den ikke plutselig kjøre opp turtallet når den går på tomgang.. eller ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 tomgangsregulator kanskje, viss dei har same oppbygning som på opel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Juli 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 tomgangsregulator kanskje, viss dei har same oppbygning som på opel. tenker du på den elektriske tomgangsdysen. ( når den er defekt går ikke motor på tomgang) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet Juli 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2008 ja men nei, veit ikkje korleis dei motorane er bygd :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 med mono jetronic eller innsprøytning ? hvis det er monojetronic(monopoint) sjekk pakning mellom monopointen og innsug og innsugspakningen sjekk innsugspakning og se etter falsklluft rundt dysene :Ppå innsprøytning det jeg kommer på i farten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 med mono jetronic eller innsprøytning ? hvis det er monojetronic(monopoint) sjekk pakning mellom monopointen og innsug og innsugspakningen sjekk innsugspakning og se etter falsklluft rundt dysene :Ppå innsprøytning det jeg kommer på i farten har ikke peiling på audi: om det er med mono jetronic eller innsprøytning (er ny på dette.kan kun vanlige gassere) hvordan finner jeg det ut? ( så litt på det og så att der var en del slager følere el. som var festet rett under luftfilterboksen (så ut som dette hang sammen med filterboksen :-) hvordan kan jeg se hva det er :-)) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 monopoint har rund filter boks og likner på en forgasser ;) innsprøytning har en boks som er koblet til innsuget via en plastrør og det står 4 dyser med ledninger på innsuget helt inne med blokka. men du kan jo også sjekke om spjeldet som styrer hvor mye luft du drar inn(altså hvor mye gass du gjir) henger seg opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Juli 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Gassen henger seg ikke opp.. Den øker plutselig og det kan skje under kjøring eller når det går på tomgang.Plutselig øker turtallet og så faller den ned etter en stund???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 jeg har en mono jetronic: Hvordan virker den i forhold til en vanlig gasser? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larseirik Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 i prinsippet som en forgasser bare det er en dyse å spjeld i stedet for stempel og flotør osv :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 cruisekontroll:p Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ola_dunk Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 i prinsippet som en forgasser bare det er en dyse å spjeld i stedet for stempel og flotør osv :P hva er det som pleier å gå i stykker på denne ? (greit å vite :-) Takker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Jeg hadde samme problem på min 89' 1,8s , men fant aldri ut av det Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg