Pipen Skrevet April 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Da har jeg fått tak i speil I jakten på Victory speil, kom jeg over en kamerat som hadde et sett originale Engelmann speil som ble mine for en billig penge:) Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
empiboy2 Skrevet April 8, 2010 Rapporter Share Skrevet April 8, 2010 Jeg kjører foreløpig med noen gammle Melber felger i dim. 6x14 med ET 26 (kan slenge ut et bilde av bilen med disse så fort jeg har vasket av søla....). Dekka som sitter på er 195/45. Disse passet helt til jeg byttet til mykere dempere. Pga. subbing skal det nå kjøpes inn 4 stk 165/55 (eventuelt 2x155/55 og 2x165/55)...... og kansje spacere bak. Planen over litt lengere tid er å bredde noen 13" stålfelger til 7" og 8" og bruke noen 175/50 og 195/45 dekk som jeg har liggende. Bilen er tøff med melber felgene, men jeg har for tradisjon å bytte felger på bilene mine for å få et mere personlig preg. Siter -Vw Polo 1977. -Vw Type 1 (boble)1961. Orginalbil. -Vw Type 1 1958. Grisesenka rat looker. -Vw Type 1 1957. Langtids prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet August 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2010 (endret) Blåste fjærbeina fra delepoloen, men de var i litt dårlig forfatning, så blir de originale i steden Understellsdeler blåst og lakkert. Litt kosearbeid også, sydd nytt taktrekk. Nytt panser: 40mm dcoe Kjapp prøvemontering Litt tilpassing Sveist skjerm og kanal Laget nytt dash slik at jeg kan lage egne løsninger med instrumenter Rattet som skal brukes. Har også ordna litt andre ting med bilen. - Engelmann speil (originale) - 6,5" Elemental designs subber - Laget shortshift - Forlenget girstang/ny girkule - Syrebadet og begynt rustreparasjoner på bagasjeluka - Byttet kanaler og deler av innerkanaler på begge sider. - Sanblåst og lakkert i sort matt: *Viftedeksel til radiator *Hovedsylinder *Motor/girkassefester *Bremsekraftforsterker *Bremsetromler Endret August 4, 2010 av Pipen Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
empiboy2 Skrevet Oktober 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 (endret) Ang. Koni demperene... Hvis du er interesert så gi bud;-) Begyner å bli lei av å flytte rundt på de= lavere pris enn først antatt. Her et bilde med sommerhjul (før jeg byttet til smalere dekk). Vurderer å bytte til et sett med Snowflakes som jeg kan få tak i. Problemene nå har vært å få tak i pakkninger til dørene. De gammle er morkne og flate og vannet strømmer inn i bilen ned langs både A og B stolpene. Trenger også heisemekanismer til vinduene. De orginale "glipper" når jeg sveiver...... Pakkninger endte jeg med å kjøpe i metersvis fra sverige. Her fant jeg et firma som hadde en profil svært nære den orginale. Disse skal monteres til uka. Blir moro å se om lekkasjen stopper da. Heisemekanismer til vinduene er ennå mere problematisk. Får se om ikke Golf 1 deler passer eller om ikke annet lar seg gjøre å få til å passe. Tror disse finnes i repro et eller annet sted. Ikke akkurat enkleste bilen i verden å få deler til...... Har du noen tips ang heisemekanismene? Endret Oktober 30, 2010 av empiboy2 Siter -Vw Polo 1977. -Vw Type 1 (boble)1961. Orginalbil. -Vw Type 1 1958. Grisesenka rat looker. -Vw Type 1 1957. Langtids prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet April 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2011 Hei. Beklager skamseint svar. Ser forresten at bilen din ligger ute for salg. Ang deler til disse; legg ut en annonse i Norsk MotorVeteran. Utrolig mange som sitter på diverse deler til disse bilene! Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet April 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Hohoi, her var det ikke mye jeg har delt med dere gitt. Jeg jobber på når tiden strekker til. Jeg har fått tak i litt deler, blant annet ny frontplate, ny batterikasse, ny del under frontruta brukt, men bra bagasjeluke. Samt slakta delebilen. Holder på med diverse stålarbeid når tiden strekker til. Det minker, men det tar tid. Når det kommer til motorsiden har jeg fått en gammel GT motor, samt at jeg blir nødt til å plukke motoren som sto i delebilen. Denne har vert tukla med før og sto en stående Weber på, samt at den gikk godt, og dro med god kraft til 8500rpm. Kammen som står i den ser ny ut, så lurer på hvor mye løft det er på den og durasjonen. Så lurer på hva mer som kan være gjort med den.Jeg har også solgt Weberene, og kjøpt mc gassere i stedet for. Litt bilder er det jo, men bare dårlige mobilbilder. Delebilen Modifisering av dørhåndtak Speilfester Prøvemontering av litt deler Dårlig passform på bakplata. Hele falsen bomma, pga knekken på plata er feil. "Nye" deler fra tyskland Forgassere Så en liten motivator til meg selv, fra tiden bilen gikk på veien. Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg