Gå til innhold

Ulemper med å bestille stereo fra usa?

Ranger emnet


Leirviken

Anbefalte innlegg

... og andre ting ang. handel i USA, er at det florerer med "recondishened", "refurbished", "factory-refurbished" og mye annet som det er vanskelig å få øye på... altså gjerne brukte varer som får seg en "overhaling" på et verksted av et eller annet slag. Som nevnt ganske andre forbruker-vilkår over der.

 

Lett å se at noe av dette er refurbished? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og andre ting ang. handel i USA, er at det florerer med "recondishened", "refurbished", "factory-refurbished" og mye annet som det er vanskelig å få øye på... altså gjerne brukte varer som får seg en "overhaling" på et verksted av et eller annet slag. Som nevnt ganske andre forbruker-vilkår over der.

 

Lett å se at noe av dette er refurbished? :D

 

ja det er jo en ulempe.

men på millionbuy har de egen kategori hvor de legger ut "open box" varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du sparer 300kr på å kjøpe fra statene og du forsatt vurderer det, så bør du tenke deg godt om.

 

1. frakta tar lengre tid.

 

2. Vanskelig med evt, skade under transport e.l.

 

3. Du har færre rettigheter som forbruker i statene enn i Norge.

 

etc etc etc

 

Og sist og ikke minst, du kan få det enda billigere ved å sjekke med lokale bilstereo butikker.

 

Altså jeg kjøper gjerne fra statene, men da betaler jeg 20-40% av norsk pris.

 

Og Kicker er et idiot merke å kjøpe fra statene da det er rimelig dyrt der borte i forhold til alpine, jbl, RF, pioneer etc etc.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bestillte meg en RF T2 sub, 1000W RF forsterker (som ved bilradiospes.no koster ca 10.000) en pioneer cdspiller, å et kinetik 800A batteri.. er ikke den dyreste pioneer spilleren, men jeg antar at den fort koster over 3.000 i norge.. jeg fikk ALT, leveret på døren for 10.000kr.. fra sonicelectronix. Angrer ikke et sekund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice, men det går fint det..handler ma audio som regel...i steden for å kjøpe 2 stk hk2x12 subber her i norge 5000kr stk får eg disse subbene for underkanten av 4000kr for alt og frakt fra statene...synst det er ett godt bud vertfall

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestiller varer fra butikker på eBay, er det faktisk ganske lett å levere inn en klage på produktet.

 

Først klager du til firmaet, kommer du ingen vei, klager du til eBay/PayPal.

 

Det er faktisk mulig å få refundert totalsummen (frakt og produkt), noe som sikkert er noe av grunnen til at mange selgere ikke gidder å sende ut av USA. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår