Leon Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 var ute og kjørte, med meget lite bensin på tanken. på vei til bensinstasjonen ville den absolutt ikke gå på tomgang, måtte gasse i hvert kryss for å holde koken ("heel & toe"). i det jeg ruller inn foran pumpa, stopper den. fyller opp tanken, men etterpå vil den faen ikke starte. pumper og styrer på med gass og choke. det som skjer videre er at det renner bensin ut av forgasseren ved hvert startforsøk. det renner der hvor luftfilteret går inn på forgasseren. hva skyldes dette? det var null tenning når jeg prøvde å starte. ble så tauet hjem, og vel hjemme forsøkte jeg igjen. da startet traktoren. skyldes dette at den rett og slett bare var sur? er det en mulighet for at det var et spjeld som hadde hengt seg opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erbe Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Bilen var nok sur, grunnen er at flotøren hadde hengt seg opp. Siter http://300zx.kwn.no/300ZX.mpg (Høyreklikk, lagre som) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leon Skrevet November 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 høres ut som en fornuftig forklaring det. men hvorfor ville den ikke gå på tomgang før dette skjedde? den fusket ikke under kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lovemachine Skrevet November 26, 2003 Rapporter Share Skrevet November 26, 2003 Det er nok flottør-ventilen som har hengt seg opp i forgasseren. Det stå sikkert ikke bensinfilter på slangen inn til forgasseren, hvilket jeg vil anbefale at du setter på. Billig invistering på ca.20 kr. Videre ville jeg åpnet fogasseren og gjort den ren innvendig. Hvis ikke kommer det nesten garantert til å skje igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg