Gå til innhold

G40 Ladetrykk

Ranger emnet

thaugen

Anbefalte innlegg

Originally posted by thaugen

Noen som vet hva ladetrykket på en G40 med chip og mindre ladehjul skal være? Hva er egentlig originalt på denne bilen?

Kommer selvsagt ann på ladehjul og lader. Orginalt er det 0,6 bar. Med kraftig portet lader og tannreim drift med tilsvarende 64,5 mm ladehjul har jeg 1,0/1,1 bar ladetrykk. Jeg har portet større spjeldhus (45mm-49,5mm), Portet Polo GT innsug (større porter på GT enn G40 innsuget), portet topp med Custom kam og grenrør med racing kat. Dette gjør at det blir lavere ladetrykk. Med orginalt ladehjul hadde jeg med dette oppsettet 0,8 bar ladetrykk.

Vanlig med ca 0,8 bar ladetrykk på orginal motor med 65 mm ladehjul. Runars lilla Polo hadde vel 0,85 med portet topp, kam, grenrør, 65 mm ladehjul og "det enkelte kaller RS-lader".

Har du konfilter eller orginal luftfilterboks? Er luftfilter boksen din "de-restricted"?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nesten rett TurboPolo, den lader ifølge equus-måleren ca 0,8, av og til oppe i 0,9. Jeg har KN Konfilter, fjernet kat, 2" eksos med motstandspotte fra G60, og som sagt mindre ladehjul (vet ikke størrelse) og chip (chip og ladehjul skulle være et 30hk kit). Lurte på om den burde lade mer eller om dette høres fornuftig ut? Hvor mye effekt kan luske rundt i denne motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nesten rett TurboPolo, den lader ifølge equus-måleren ca 0,8, av og til oppe i 0,9. Jeg har KN Konfilter, fjernet kat, 2" eksos med motstandspotte fra G60, og som sagt mindre ladehjul (vet ikke størrelse) og chip (chip og ladehjul skulle være et 30hk kit). Lurte på om den burde lade mer eller om dette høres fornuftig ut? Hvor mye effekt kan luske rundt i denne motoren?

Vanskelig å si, men et sted mellom 130-140 hk.

Vanskelig å si hvor mye den skal lade uten å vite hvor stort ladehjulet er.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Hehe.. Trodde du hadde 2,5" jeg?!!:D:D:D

Du har vel en SLS-chip om jeg husker rett som skal være til 142 hk, om det oppsettet gir så mye er en annen ting.

Chippen er vel bare optimert på tenning..

He he full kontroll skjønner jeg! Mulig jeg har 2,5, skal under og fikse litt på det en dag, så jeg får se da.

Jeg har vært ute å målt hjulet på kompressoren, og det er 65mm helt ytterst på kanten (er det her det måles?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he full kontroll skjønner jeg! Mulig jeg har 2,5, skal under og fikse litt på det en dag, så jeg får se da.

Jeg har vært ute å målt hjulet på kompressoren, og det er 65mm helt ytterst på kanten (er det her det måles?).

Det stemmer det. 0,8-0,85 er helt greit med vanlig 65 mm ladehjul

Min høres omtrent slik ut go-lyd

Har du noen bilder av din?

vaalersunday.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fin Poloen din, diskre og fin, helt perfekt etter min smak!

Har noen dårlige bilder av min, men har ingen nettside å legge de på for tiden. Den er lik som din, bare helt hvit, men ikke så strøken. Du har ikke noen baklykter til overs? Synes ikke min passer sotede baklykter... Trenger noen felger med bred kant også hvis du vet om noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig fin Poloen din, diskre og fin, helt perfekt etter min smak!

Har noen dårlige bilder av min, men har ingen nettside å legge de på for tiden. Den er lik som din, bare helt hvit, men ikke så strøken. Du har ikke noen baklykter til overs? Synes ikke min passer sotede baklykter... Trenger noen felger med bred kant også hvis du vet om noen?

Hva slags felger er du på utkikk etter? En jeg kjenner i Nederland selger endel snacks akkurat nå, bla revo 3-delte

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Hva slags felger er du på utkikk etter? En jeg kjenner i Nederland selger endel snacks akkurat nå, bla revo 3-delte

Er ute etter noen billige felger i 7x14 med kant. Er bare bruksbilen min dette, så jeg vil ikke spandere så mye på den...

Fått inn et bilde på en mørk kveld uten noen vask...

show_image_stream.php?bid=8265651&dx=527&dy=395

Vil fjerne lakken øverst på fangeren og få vanlige baklykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...