Gjest Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Fordi at i 940/740 (med turbo) så ligger det formotstander i det orginale ledningsnettet. Siden 240 aldri kom med f-sprut med turbo, har de heller aldri kommet orginalet med formotstander :) Grunnen til at dette trengs er at turbo-dysene er lav-ohms, mens de orginale er høy-ohms. Hvorfor dette aner jeg ikke, men om du IKKE lodder inn formotstander og setter strøm på hjernen så kan du være uheldig å brenne opp hele driten. (hjernen, ikke bilen ;)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Juli 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 hvor mye ohm skal det egentlig være? med tanke på om en skal bytte dyser. Hvilke dyser passer egentlig om en skal ha opp i mot 300 hk? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet Juli 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2008 Hva gjør dere med slangen til oljefella som går over motoren? Og lurte på flens til downpipe fra orginal turbo, noen som har liggende eller veit hvor det er å få kjøpt? Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2008 for å unngå å måtte lodde inn formotstander tenkte jeg å kjøpe noen nye dyser men hvordan er det å bruke større dyser om motoren ikke blir mye trimma ellers? eneste jeg kommer til å gjøre foreløpig er å bytte wastegate, skaffe 3" eksos og LMM og ecomaks chip. Er det noen høyohms dyser som passer bra til rundt 190-250hk? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 noen som vet om dyser? begynner å haste litt :) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 Bosch '968' dyser fra S60R/V70R 465cc/min på 3.8 bar, høy ohm http://www.fiveomotorsport.com/Injector_SetsMODS.asp Bosch Volvo 4/Set $239.50 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 tusen takk!! Men angående hjerner så er det vel bensinhjerna som blir chippa? Men hvor sitter startsperra? er det i tenningshjerna så den må chippes og? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 jeg kjenner en som har en 16t turbo til overs men han vet ikke hva han skal ha for den, hva skal jeg by han? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 tusen takk!! Men angående hjerner så er det vel bensinhjerna som blir chippa? Men hvor sitter startsperra? er det i tenningshjerna så den må chippes og? Startsperra sitter vel også i bensinhjernen. jeg kjenner en som har en 16t turbo til overs men han vet ikke hva han skal ha for den, hva skal jeg by han? Minst mulig :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Pris på turbo avhenger jo selvsagt at tilstanden på turbo'n. Bruker olje? slark? gått langt? kjørt på mye trøkk? osv :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 tilstanden på turboen er vel ganske bra... vet ikke hvor langt den har gått da men. vet du sånn ca hva jeg bør gi eller ikke bør gi? :) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 blir mye spørsmål nå men :) hvor plasserer dere egentlig oljekjølerne, finner ikke noen lur plass til den... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240_tic Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 her f.eks Siter 93 volvo 240stv - FK 86 volvo 240tic - FT skrota Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 eller her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 til ruzlebiff... det er ingen must å ha H profilsråder i en motor som han ik skal hente ut mere enn 300-350 hk av... jeg sover jævlig godt om natta å jeg kjører med orginale råder fra F motor, vel og merke 13mm rådene fra ei 92 blokk... har kjørt med mitt oppsett i over 1,5 år nå å sover enda like godt, jeg blir ikke å kjøpe H profil før jeg skal over 350. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.