Gå til innhold

Mikael1977 - Skoda Octavia RS -08

Ranger emnet


Mikael1977

Anbefalte innlegg

Var inne på verksted for oppgradering av partikkelfilter og fikk da ny programvare. Bilen ble mye bedre å kjøre motoren mere fleksibel og ikke den ketchup effekten rundt 2000 omdreininger den hadde før oppgradering. Jeg var meget fornøyd med oppgradereringen nesten som å kjøre helt ny bil. Motoren blir mere behagelig å kjøre

Skoda Octavia RS 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merka ikke noen forskjell :(

Jeg spurte hva som evt kunne bli bedre men dom hadde ikke noe svar på det, kun at det er oppdatert software...

Men så kjørte jeg kun noen få kilometer. Skal ta ut bilen på skikkeli hardkjøring til helgen... da kanskje jeg merker forskjell ;)

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med oppgraderinga?

Jeg har litt problemer med at min fusker når jeg skal holde et jevnt turtall, spesielt ved 2500 og til 3500 omdr. den beryktede ketchup effekten er også tilstede innimellom

 

Snakket med verkstedet og de mente det kunne være partikkelfilteret så fikk tips om å kjøre en tur på ca 20 25 min å ligge på 2000 omdr for da skal partikkelfilteret renses eller noe sånt... funka ikke spesielt bra.

Octavia vRS CR Tdi 2010

Passat 2,0 Tdi 2008

Octavia RS TDI 2008 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker ikke noen forskjell i det heletatt...

Fusking har jeg heldigvis klart meg fra men så har jeg ikke sjekket dette så nøye! Får ta meg en tur i kveld for å sjekke litt ekstra nøye.

Men hvis du ikke merker noen forskjell etter at du har "renset" filtret så synes jeg at Skoda skal se på saken igjen.

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått kjørt bilen HARDT! (and she loved it!)

Merka ikke noe av fusking i det heletatt.

Kjørte litt sånn som du nevnte, 2000rpm et godt stykke, sen blev det grisekjøring. Faktisk litt imponert at en "standard" familiebil klarer å bli pressa så hardt av å til :D

Hade vært moro å få testet den på bane en gang (Ja, jeg hvet at det ikke er en banebil men hadde vært moro uansett!)

 

//M

Octavia vRS

 

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Da har jeg enderlig blitt 2 barns far, men det betyr at bilen evt må få seg en skiboks da vi tar turen over til Sthlm litt av og til.

Noen som har forslag på boks her?

Trenger ikke den største på markedet, heller ikke den dyreste ;)

 

 

 

//M

 

Gratulerer! Hils Jonatan og ønsk han velkommen til verden fra oss i Aurskog.

Vil ikke anbefale deg å transportere Jonatan i skiboks. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikael. kom innom på jobben til. uka så skal du få en KANON pris på en Skiguard 850 evt Packline FX med stativ å tilpasset bilen din :D

 

evt en skiguard 750 ell packline avantgard om du ikke vil bruke så mye penger...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår