Gå til innhold

Bensintrykket synker, hjeeelp!!!

Ranger emnet


92 Audi

Anbefalte innlegg

Har en Audi 80 cab m/2,3 NG motor. Den starter fint og går normalt når jeg starter på kald motor. Den går også utmerket mens den er i drift. Når jeg så stopper motoren ( varm )å starter den med en gang, så starter den. Men venter jeg 5 - 10 min, så vil den ikke før etter 3 - 4 forsøk. Det de fant ut på verkstedet, var at bensintrykket sank etter at motoren stoppet.

Det vil si at; på kald motor er det kaldstartdysa som gjør at den starter med en gang, og når den blir varm, virker ikke den dysa, men er da avhengig av korrekt bensintrykk. De mente at returtrykkventilen på bensinpumpa var gåen. Jeg har nå skiftet den bensinpumpa, men feilen er dær fortsatt. Noen som har tips??

Jeg har sjekket hele innsprøytsystemet, men finner ikke noen lekkasjer. Det lukter heller ikke bensin noen plasser. Hva/hvor kan det være lekkasjer? Blir veldi glad for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ett typisk eksempel på trykkakkumulatoren, dens jobb er å opprettholde trykket i systemet så det ikke blir dampblærer i røra som bensinen sliter med å komme forbi, og når trykket i systemet synker så er jo den eller enveisventilen i pumpa eller trykkregulatoren naturlige syndere med mindre det er noen utvendig lekkasje.

 

Pumpa er skifta så den er utelukka, trykkregulatoren og trykkakkumulatoren er kjent for slike feil.

 

Kunne vært ei dyse, men da ville den ikke starta på den sylinderen, men gå på resten.

 

Jeg går for trykkakkumulatoren eller trykkregulatoren.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter foran mengdefordeleren oppå luftfilterboksen om jeg husker riktig, den finnes kun på CIS-E(KE-jetronic, ikke K-jetronic)).

Går en vakuumslange, ett tynnt rør fra mengdefordeleren, ett tjukt fra mengdefordeleren og returen tilbake til tanken

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er også akkumulatoren skiftet, men ingen forandring. Dette med at motoren ble tung å få start på når den er driftsvarm, skjedde etter jeg skitet bensinmengdefordelerern i påska. Skifta mengdefordeleren komplett med alt tilbehør som er montert oppå lokket til luftfilterboksen. Den starter fint på kald motor, men harker litt til å begynne med, så går den helt fint. Men det lukter litt sånn uforbrent bensin og så ryker det litt ekstra av eksosen med det samme den starter. Det gjør det faktisk også på varm motor i det den starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår