Gå til innhold

Strekke strømkabel til bagasjerom

Ranger emnet


Pissboy

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter å ha hatt passaten min i snart 2 uker nå føler jeg at det jeg mangler litt av trøkket og bunnen i lyden som er i den orginalt. Og har planer om å få stappet en aldri så liten basskasse i den.

 

Stakk avgårde og kjøpte strøm og signalkabler i dag.

Åpnet panseret, fjernet plastikk deksjlene som lå over batteri ol. men fant jo ikke noe fint hull for å få tredd kabelen gjennom og inn til bilen.

 

Noen som har noen til til hvor man kan strekke kabler inn til bilen og hvor det er fint å strekke dem inni bilen på en -01 sedan?

 

på forhånd takk

2001 VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort dette på min passat i dag. ta ut hanskerommet også lys oppunder dashbordet og der finner du gjennomgangen til kjørle/varme app. der trakk jeg mine gjennom.

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Prøvde i dag å ta ut hanskeromet. tok 3 skruer på toppen av den, 2 rett over hengslene til luka og 2 under.

Fikk det fortsatt ikke løst. virker som om det sitter fast på en måte der ventilen for å blåse kald luft inn i hanskerommet sitter. Er det det eller har jeg oversett en skrue eller ikke turt å rive hard nok?

2001 VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke ut noe hanskerom i det hele tatt. Men når du står fremfor bilen og ser på motoren, er det på venstre side (passasjersiden) helt oppe der det er et lite "rom" med ingenting i. Der presser du kabelen gjenom et gummihull, en liten meter, og henter den under hanskerommet. Deretter strekker du den under teppet på samme side. Må da klipse av listen, men ingen stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke ut noe hanskerom i det hele tatt. Men når du står fremfor bilen og ser på motoren, er det på venstre side (passasjersiden) helt oppe der det er et lite "rom" med ingenting i. Der presser du kabelen gjenom et gummihull, en liten meter, og henter den under hanskerommet. Deretter strekker du den under teppet på samme side. Må da klipse av listen, men ingen stress!

 

Tok den gjennom på samme plass, men vi klipsa ikke av noe som helst. Er du litt forsiktig så greier du fint å dytte kabelen opp under lista uten å gjøre skade/ta den av. Gjorde det samme med signalkabelen, bare motsatt side. Jorda alt på bolten til fangeren i bagasjerommet.

Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07

Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke ut noe hanskerom i det hele tatt. Men når du står fremfor bilen og ser på motoren, er det på venstre side (passasjersiden) helt oppe der det er et lite "rom" med ingenting i. Der presser du kabelen gjenom et gummihull, en liten meter, og henter den under hanskerommet. Deretter strekker du den under teppet på samme side. Må da klipse av listen, men ingen stress!

 

gjore d samme som du gjore der.

 

Tok den gjennom på samme plass, men vi klipsa ikke av noe som helst. Er du litt forsiktig så greier du fint å dytte kabelen opp under lista uten å gjøre skade/ta den av. Gjorde det samme med signalkabelen, bare motsatt side. Jorda alt på bolten til fangeren i bagasjerommet.

 

gjore dette å, kabelen å en skive på bolten til kroken..

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk. Fikk tredd den fint gjennom den gummitingen og fram spratt den under hanskerommet.

 

Var heller ikke noe problem å dytte den under lista og alike vel få det til å se fint ut.

har vel 4-5 cm kabel som syntes akkurat der lista virker som sitter fast og kablene går på siden av baksetet da.

 

Jord tok jeg på en av de skruene som stikker ut ved lykta.

 

Eneste problemet jeg møtte på var å få liv i forsterkeren. Etter å ha målt og feilsøkt litt viste det seg til å være remote utgangen på spilleren som bare ga 1,2volt. Så tok heller kabelen fra spilleren som er til å styre om antenna skal gå opp når spilleren kommer på, for den spytta ut 12v

 

 

mange takk for hjelpen

2001 VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk. Fikk tredd den fint gjennom den gummitingen og fram spratt den under hanskerommet.

 

Var heller ikke noe problem å dytte den under lista og alike vel få det til å se fint ut.

har vel 4-5 cm kabel som syntes akkurat der lista virker som sitter fast og kablene går på siden av baksetet da.

 

Jord tok jeg på en av de skruene som stikker ut ved lykta.

 

Eneste problemet jeg møtte på var å få liv i forsterkeren. Etter å ha målt og feilsøkt litt viste det seg til å være remote utgangen på spilleren som bare ga 1,2volt. Så tok heller kabelen fra spilleren som er til å styre om antenna skal gå opp når spilleren kommer på, for den spytta ut 12v

 

 

mange takk for hjelpen

 

 

Hvor stor er den skruen du snakker om?

 

Du sier ikke noe om størrelsen på forsterker, men å bruke en skrue høres veldig puslete ut. En god forsterker kan fort dra 60+++ ampere, og da må du ha god tykkelse på kabel og et godt jordingspunkt. Jeg pleier å bruke boltene som holder pysestroppene. Sørg bare for at det blir god kontakt, så du ikke har 1mm med lakk som isolerer.

 

Et litt småbrutalt bassoppsett kan fort trekke 150-200ampere, eller mer. Pass på tversnitt på kabler... for å ikke snakke om kondensator og et godt batteri (tørrakumulator ala. Optima red)

 

Skal man ha god lyd (trøkk + punch) i bil, så er det tre ting som gjelder; strøm, strøm og strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår