Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
SeaLion

Lotus Evora

Rate this topic

Recommended Posts

22. juli lanserte Lotus en ny 2+2-coupé med midtstilt motor bak setene. Denne heter Evora. Salgsstart er sommeren 2009.

 

Lotus Evora er utstyrt med en tverrstilt 3,5-liters V6 fra Toyota som gir maks 280 hk ved 6400 o/m og 342 Nm ved 4700 o/m. CO2-utslippet er på 225 g/km. 0-100 går unna på under 5 sekunder. Bilen har en 6-trinns manuell girkasse og veier 1350 kg.

 

Hjulene er 225/40-18 foran og 255/35-19 bak. Ramma er oppbygd som på Elise med limte og naglete aluminiumsprofiler (lett og sterkt). Hjulopphengingene er laget av smidd aluminium kombinert med Eibach fjærer og Bilstein dempere. De ventilerte bremseskivene har 350 mm diameter foran og 332 mm bak og bremses med 4-stemplede AP Racing-kalipre.

 

Forsetene er levert av Recaro, i baksetet er det Isofix-feste for barnesete. Skinnseter. Bagasjerommet er på 160 liter (med en form som gjør at det er plass til golfkøllene), i tillegg er det også hanskerom og andre små oppbevaringsrom. Og koppholdere. På underholdningssiden kan nevnes et Alpine multimediasystem med 7-tommers berøringsskjerm, satelittnavigasjon, DVD, Bluetooth for mobiltelefonen og iPod-tilkobling. Bilen har klimaanlegg og innvendig avlesing av dekktrykk.

 

I følge pressemeldingen på nettsiden http://www.facelesspeople.com markerer lanseringen av Evora Lotus' 60-årsjubileum. Samtidig loves det en 3-modellpalett fra Lotus: Elisefamilien nederst (inkludert Exige og Europa), Evora i midten og i 2010 skal Lotus lansere flaggskipet, en supersportsbil med midtmotor.

 

bims08lotusevora1mr6.jpg

bims08lotusevora2ri1.jpg

010evoralotuslb0.jpg

011evoralotusyt2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.