smalltowngangster Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 dama har en carina e som jeg ikke forstår hva er galt med. bilen har en tendens til å gå varm med gjevne mellomrom. bytta vannpumpa for en uke siden. siden da har den hatt normal temperatur. i går begynte den å kødde igjen. vannpumpa fungerer vifta går termostaten er helt ny å fungerer som den skal. radiatoren er tett(altså lekker ikke) er en liten lekkasje mellom radiatorslangen og blokka, ved termostaten, men dette er kun damp og det tar en uke før det tømmer ekspansjonstanken. bilen er en Toyota Carina E 97 som har gått ca 190000 noen som har en ide? mvh Marius Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Du har ikke luft i systemet med tanke på den lekkasjen din..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 mulig mulig.. men bør ikke den lufta gå ut gjennom ekspansjonstanken når det blir trykk i systemet? evt.. hvordan fikser jeg det? tetter den lekkasjen med høytempratur silikon eller no annet klin jeg:) Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Når du har en lekkasje er det som oftest en feil. Enten er koblingen der hvor slangen går inn på ødelagt, sprekk i en slange eller dårlig tilskrudd slangeklemme. Om du bytter delen(e) som er defekt og lekkasjen er vekk, men motoren enda blir varm har du annen feil i systemet. F.eks defekt topp-pakning. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg