motherofallbombs Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Er litt nybegynner med lakksprøyte... Står sikkert i forumet her men gidder ikke lete igjennom 102 sider. Har lakkert no greier med lakksprøyte, men lakken blir veldig kornete når den er påført. Hva er opp med det? Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Enkelt og greit, da har du ikke gjort det riktigt Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 hva faen er riktig da? Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Kommer an på temperatur der du lakkerer, hvor nært du holder sprøyta, og ikke MINST hvordan flata du lakkerer er. om den er pussa ned, ren, og at det ikke er andre stoffer som lakken reagerer med. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Flata er sandblåst. Første strøket jeg påførte var konge. Glatt og fint. Idag begynte jeg på noen andre deler da ble det ikke så kult. Kornete. Ser liksom ikke vått ut etter det er spraya på. Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Lakken jeg bruker er litt tjukk, rustbullet. Den kan ikke tynnes ut pga dens egenskaper, men skal kunne sprayes med 1,4 til 1,5 tipp. Jeg bruker 1,4 tipp. Vil jeg merke stor forskjell med større tipp? Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Enkelt og greit, da har du ikke gjort det riktigt Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Har du mate-skrue på sprøyta di? Er det overkopp sprøyte forresten? Hvis det, så skal mating stå på maks, still luft trykket til det er passe bra... husker faktisk ikke hva mi står på... så vilt lenge sia jeg har lakka nå... men ta d med en klype salt - ca 2 bar...? Om det blir kornete - så mener du støvete og ikke liksom ikke nok påført? Hold nærmere, sprøyt jevnt og få på nok maling - dvs, ikke gå for fort. Sprøyt jevnt over alt - dvs - begynn sprøytinga før du treffer det aktuelle området, og avslutt sprøytinga etter du har passert det aktuelle området. Kan være jeg tar feil, men dette hørtes da bare ut som du kanskje sprøyter på litt feil måte... Men jeg er nokså ny innen lakksprøyting selv - har brukt en del sprayboks, men det kan da ikke sammenlignes... :). Lakksprøyte er kongebra dersom det går seg til med å finne ut hvordan den skal brukes... Se videoer på youtube om lakkering så ser du fort hvordan en proff sprayer.... De hiver på nokså mye lakk.. Trikset er å få til det nesten renner (iallefall på metallic o.l.) men likevel sitter. Men pass på metallic lakk kan lett begynne å renne etter noen sekund med stillstand dersom du har på for mye på en gang, eller om temperaturen ikke er rett. Lakker i 20-30 grader. Skal da ikke være så varmt at det er et ork å arbeide... men alt under 18-20 grader vil jeg si er for lite. Iallefall med normal billakk... Jeg lakka nettopp noen rustflekker på en bil nå, og det var ca 27 grader ute. Det er den tøffeste lakkopplevelsen jeg har hatt. Jeg sprøyta på, og lakken satte seg der, og ble der uten å renne selv om jeg påførte vel mye. :) Så temperatur hjelper på altså. Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 I en vanlig lakkboks er vel temperaturen på 22-23 grader så temperatur har ALT å si når det kommer til lakkering. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motherofallbombs Skrevet Juli 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Har du mate-skrue på sprøyta di? Er det overkopp sprøyte forresten? Hvis det, så skal mating stå på maks, still luft trykket til det er passe bra... husker faktisk ikke hva mi står på... så vilt lenge sia jeg har lakka nå... men ta d med en klype salt - ca 2 bar...? Om det blir kornete - så mener du støvete og ikke liksom ikke nok påført? Hold nærmere, sprøyt jevnt og få på nok maling - dvs, ikke gå for fort. Sprøyt jevnt over alt - dvs - begynn sprøytinga før du treffer det aktuelle området, og avslutt sprøytinga etter du har passert det aktuelle området. Kan være jeg tar feil, men dette hørtes da bare ut som du kanskje sprøyter på litt feil måte... Men jeg er nokså ny innen lakksprøyting selv - har brukt en del sprayboks, men det kan da ikke sammenlignes... :). Lakksprøyte er kongebra dersom det går seg til med å finne ut hvordan den skal brukes... Se videoer på youtube om lakkering så ser du fort hvordan en proff sprayer.... De hiver på nokså mye lakk.. Trikset er å få til det nesten renner (iallefall på metallic o.l.) men likevel sitter. Men pass på metallic lakk kan lett begynne å renne etter noen sekund med stillstand dersom du har på for mye på en gang, eller om temperaturen ikke er rett. Lakker i 20-30 grader. Skal da ikke være så varmt at det er et ork å arbeide... men alt under 18-20 grader vil jeg si er for lite. Iallefall med normal billakk... Jeg lakka nettopp noen rustflekker på en bil nå, og det var ca 27 grader ute. Det er den tøffeste lakkopplevelsen jeg har hatt. Jeg sprøyta på, og lakken satte seg der, og ble der uten å renne selv om jeg påførte vel mye. :) Så temperatur hjelper på altså. Er overkoppspøryte. Benytter 2.5 bar. Ja den ble liksom støvete... Men som du sa. Idag holdt jeg sprøyta nærmere og bare mata på med lakk, og det hjalp :) Tror det har noe med konsistensen på rustbulleten å gjøre. Den er litt feitere enn normalt tror jeg. Har sett nok av folk som lakkerer, så veit ca åssn det skal gjøres... Men, øvelse gjør mester. Sånn er det bare :) Siter Saab 900 Turbo, wheelspin might occur at any gear. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg