lroedal Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Skaffet en originalbryter til bilen, som jeg skal bruke til å kople opp spillkonsollen min på. Men vet ikke hva som skal koples hvor? Tallene på koplingspunktene er 31, 58b, 75H og 75h... 31 er vel konstantstrøm? Men hva er de andre? Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Ene er til jord, en til lyset i bryteren, og de to andre er da brytestrøm. Fram med multimeteret og finn de to kontaktene som gir kontakt (med ohm'ing altså) når du trykker inn bryteren. De to andre er da til lyset. Det finnes nok av andre muligheter også, men den der bør som regel funke. Dette er ihvertfall den "vanlige" måten i min verden å detektere analoge brytere på. ;) Er det en Polo-bryter du har skaffet? Bør nok ikke la all strøm gå gjennom bryteren, men la den styre et relé bare. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Har desverre ikke multimeter. :( Det er en Polo-bryter ja, er egentlig til varmetrådene i bakruta. :) Holder ikke å legge sikring på ledninga altså? Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Chlas Olson har multimeter til sikkert femti spenn :) Anbefaler deg virkelig og legge pengene i dette. Ville personlig også gjort bryteren om til bryteren på ett styre-releé; da slipper du og utsette den stakkars lille plastklumpen for så alt for mye stress ;) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Da var det koplet opp! De forskjellige tallene beskrev det jeg antok. Har nå foreløpig koplet det direkte gjennom bryteren, men kopler nok opp et releè når jeg skal friske opp forsterkerveggen. Dette blir uansett i nær fremtid, og skal bytte ut xboxen med en N64 eller gamecube før det blir stort av spilling uansett. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Koplet for øvrig jord gjennom bryteren, da strømmen til inverteren uansett er tenningsstyrt via et annet releè i forbindelse med resten av ICE-oppsettet mitt. Er det da egentlig vits å kople på et ekstra relee? Kanskje et dumt spørsmål, men. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Går like mye strøm gjennom Jord som Pluss-kabel, så ja. Jeg ville vel heller vurdert om det i det hele tatt var nødvendig med en ekstra bryter, siden inverteren tydeligvis allerede er (tennings)bryterstyrt... ;) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Var nødvendig med bryter ja, inverteren trekker mye strøm, så gidder ikke ha den på når konsollen ikke skal brukes. ;) men får kople opp ekstra da. :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg