Strengen Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Hei, jeg vurderer å bytte ut Escorten min med en Mondeo. Har funnet en 2,5 v6 som jeg lurte på å se på. Er det noe spesielt jeg bør tenke/kikke på? Hvor tørst er denne bilen? Siter 89 Opel Kadett 1,6i (Postmann Pat), 81 Ford Taunus 1,6, 81 Lada 1500 Stv, 83 Ford Escort 1,6L, 84 Ford Escort Xr3i, 84 Ford Sierra 1,6L, 86 Ford Sierra 2.0L, 90 Ford Sierra 2,9i GLS,94 Ford Escort Si 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 ikke så tørst så lenge du ikke trør på. faktisk bra forbruk på langkjøring. få sjekka toppakningene.. reima til vannpumpa. bør helst ha bytta pumpa å.originalpumpa er latterlig dårlig. vakumslangene til det variable innsuget kan lekke.. merkes godt.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 ellers er det de vanlige mondeoproblemene. sjekk foringer i bærebruer. har få problemer med min. kun filleting. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frogg_Frost Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 jeg låner denne tråden litt jeg, er 2,5literen i mk1 en bra mottor i denne bilen? er det mye tull med di? mye som ryker fortere i forrhold til 2literen? girkasse, drivknuter osv osv. takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Girkasse og drivknuter holder evig ved den bruken de er bergnet for. Tror aldri jeg har vært borti girkassehavari på Mondeo Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 ET stort tips, er å sjekke under det svarte dekslet du ser i front av motoren. Sitter en box, som gjør at du får ektra boost over 4000 rpm. Den har en tendens til å ryke. Grunnet varme og vibrasjon. Se om den boksen er brent. Motor går da i nødmodus. Er vist et kjent problem på mondeo V6. Ang girkasse. Bytta fra 2,5 V6 til ST200 motor og gir. Ikke ta børnouts, disse kassene tåler ikke mye før de ryker med litt aktiv kjøring. Kassa både på den orginale, og st200 måtte jeg bytte. ST200 bytta jeg 2 ganger. Men kjører du som presten, så går det greit. Kjører nå en 850 R og de kassene tåler sjukt mere aktiv kjøring. volvoen har fått kjørt seg godt, med noen saftige igangsettinger. Og er god som gull enda. Mener ikke å rakke ned på Mondeo kassa, men de tåler definitivt ikke hardhendt kjøring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 Girkasse og drivknuter holder evig ved den bruken de er bergnet for. Tror aldri jeg har vært borti girkassehavari på Mondeo Tjohei, jeg måtte bytte girkassa mi rundt 256000. Synkroniseringen til 3 giret hadde da skrapa en goood stund (like etter at jeg kjøpte bilen faktisk.. :watchout ) , plutselig en dag fløy det drev ut av girkassa og ble 2-3 svære høl i girkassa :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 He he dette skjedde 2 ganger på min. Så du har mondeo enda Mondeo sindre. Solgte min mondis og gikk over til volvo 855. Livet ble plutselig mye lettere he he Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_tj Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 ET stort tips, er å sjekke under det svarte dekslet du ser i front av motoren. Sitter en box, som gjør at du får ektra boost over 4000 rpm. Den har en tendens til å ryke. Grunnet varme og vibrasjon. Se om den boksen er brent. Motor går da i nødmodus. Er vist et kjent problem på mondeo V6. Ang girkasse. Bytta fra 2,5 V6 til ST200 motor og gir. Ikke ta børnouts, disse kassene tåler ikke mye før de ryker med litt aktiv kjøring. Kassa både på den orginale, og st200 måtte jeg bytte. ST200 bytta jeg 2 ganger. Men kjører du som presten, så går det greit. Kjører nå en 850 R og de kassene tåler sjukt mere aktiv kjøring. volvoen har fått kjørt seg godt, med noen saftige igangsettinger. Og er god som gull enda. Mener ikke å rakke ned på Mondeo kassa, men de tåler definitivt ikke hardhendt kjøring Hvis du leser hva han skriver er det snakk om en 95 modell. de har ikke den boksen men vakumstyring. Ang girkasser så har jeg aldri vært plaget. har kjørt som en idiot og spølt ut av hvert ett kryss så at de ryker skal mer til. de holder fint på turbo mondeoer med 200 hjulhester og vesentli mer dreiemoment.. Siter 1993 Ford Escort Cosworth www.escortrscosworth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Da har du hatt JÆVLI mye flaks. Har hatt mange mondiser gjennom årene. Og å kjøre stripa med hard burnouts er ikke noe de tåler. Kassene er ikke beregnet på mye moment ved ekstrem pådrag. For eks på fult pådrag til turtallsperra i 1 gir, og raskt over i 2 gir så skraper det noe vanvittig. Fordi kassa får mere NM en den tåler. Dette sliter på symkro i kassa. Og da er det noe plast foringer som blir slitt. Da får du til slutt samma symtom som MK1 sindre og flere opplever. Tannhjul løsner i kassa å flyr ut og lager et svært høl i kassa. Og beklager feilmeldingen. fikk ikke med meg at det var en 1995 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kromlol Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Har også klart å kjøre i stykker girkassa på min V6'r. Men bortsett fra det, så har den vært gulle god. Utrolig fin bil å kjøre:) Siter -Subaru Impreza 2.0GT -Ford Mondeo 2.5 V6(Combat) -Ford Mondeo 2.0(Combat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Som sagt, kassene holder lenge for den bruken de er beregnet for. Fullgassgiringer er ingen standardkasser beregnet for. Det er ikke momentet/NM i motoren som er problemet når det skraper ved girskift, det er momentet/hastigheten i armene til personen som girer. Hvis synkroringene ikke får det millisekundet det tar å bremse drevene ved girskift, så blir ringene utslitt i fortid. Har man ikke tid til å skifte gir på riktig måte bør man skaffe en dogboks. Så skraping ved girskifte før 350-400 k skyldes utelukkende brukerfeil Har man for sterk motor skjer det noe helt annet i kassa Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.