Gå til innhold

BMW 316 88mod - Startproblemer

Ranger emnet


Snowboarder

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I dag var jeg på langtur og tok bastø ferja hjem. Kjørte bilen inn uten noen problemer under turen. Da jeg skulle ha bilen ut fikk jeg ikke startet den.

 

Aldri hatt start problemer med den før, men siste året har den hatt ujavn tomgang, noe fusking når jeg gir lite gass under kjøring og av og til etter tenning.

 

Nå ville den altså ikke starte.. holdt på en stund og fikk heldigvis startet den til slutt så vitt og kjørt den helt hjem til Telemark. Men den holdt på å stoppe mange steder (lyskryss og kø). Bilen gikk fint så lenge jeg ga gass, men når jeg slapp gassen så hakka den enda mer enn før og når jeg trådde inn kløtsjen stoppa den nesten.

 

Da jeg kom hjem fikk jeg den til å gå litt på tomgang, men gikk veldig ujavnt og tregt. Stoppa den og prøvde å starte den uten hell. Den starta litt men stoppa igjen.

 

Kan det være lamdasonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter løse slanger på innsuget eller om noen har sprekker. Du kan prøve å kople ut luftmengdemåleren å se om bilen starter å går greit (Bilen kan isåfall gå ugjevnt og bruke endel bensin). Om den gjør det kan det være falskluft eller gåen luftmengdemåler. Luftmengdemåleren kopler du fra ved å vri på en slags hylse på kontakten å dra kontakten rett ut.:smilbmw:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se etter løse slanger på innsuget eller om noen har sprekker. Du kan prøve å kople ut luftmengdemåleren å se om bilen starter å går greit (Bilen kan isåfall gå ugjevnt og bruke endel bensin). Om den gjør det kan det være falskluft eller gåen luftmengdemåler. Luftmengdemåleren kopler du fra ved å vri på en slags hylse på kontakten å dra kontakten rett ut.:smilbmw:

 

Ok, jeg skal prøve det i morgen om jeg finner den :)

 

Jeg prøvde for moro skyld å starte den i dag (kald) og da startet den på første forsøk som normalt og gikk fint i noen sekunder før den igjen gikk veldig tregt og hørtes ut som den nesten stoppet.

 

alle slanger er hele, det har jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Det var 2 stk i går som kikka på den i full fart. De kopla fra automatchoken og bilen gikk mye bedre. De mente den fikk feil signal og sensoren til choken måtte byttes (har bilde av den, men vet ikke hvordan jeg legger inn)

 

Kjørte bilen i dag og den gikk mye bedre på tomgang og lavt turtall. lett å starte. Men når jeg ga noe gass under kjøring juksa den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår