Gå til innhold

Min 87'syncro-prosjekttråd

Ranger emnet


vincent_vega

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :]

 

Her er da en prosjekttråd til mitt nyeste innkjøp, en 1987 mod golf med 1.8 liters forgassermotor og syncro.

 

4wdgolfen.jpg?t=1216581424

 

Planen er først å få den EU-godkjent og på veien (den står avskiltet nå) Så kommer det kosmetiske både innvendig og utvendig. Da jeg kjøpte den hadde forrige eier skiftet bremseskiver og klosser fremme, og et hjullager bak, så den er egentlig klar til etterkontrollen.

 

Forrige eier har også satt på 88 dører, venstre forskjerm og panser fra en annen golf. Så der har jeg litt pussing og lakking... RS-fangeren fremme skal fjernes og 90-fangeren fra bruksbilen skal monteres. Jeg skal bestille ny liste under den, G60 breddere/sideskjørt/sidelister og bytte ut sommerdekk og felger som er 205/40/17". Det jeg ønsker er da heller og få tak i noen brede 15"/16" felger og "strekke dekkene" (forslag ønskes!)

 

Ellers så har jeg skiftet dashbord pga av at det forrige hadde noen skruehull etter noen som har montert mobilholderangry2 , jeg har også skinntrekk til dørene og sidene bak.

 

DSC00334.jpg?t=1216581307

 

DSC00331.jpg?t=1216581345

 

Samme type skinntrekk som jeg har:

010-3.jpg?t=1216581580

 

Det skal også noe annlegg inn i bilen, kjedet meg på jobb her om dagen så jeg saget opp plater til en subkasse som blir og skli perfekt inn baki der. Grunnen til at kassen er så lav i forhold til resten er pga at bagasjerommet i golf syncro er høyere pga bakakslingen (Naturligvis :rolleyes:). Elementet jeg skal bruker er Ground Zero's Plutonium 12" (sinnsykt rått element, les test her)

 

DSC00336.jpg?t=1216581496

 

Siden jeg ikke er noen super-erfaren bilbygger trenger jeg også hjelp til noen ting. Det er da det er greit at man har et forum hvor man kan spørre og grave! :D

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lakk koden så er det bare å ta kontakt med møller. Så lenge du har regnr på bilen så kan de finne lakk koden i systemet sitt...

 

Det eneste som funker over lengre tid er å sveise igjen hullene med Mig. Tig vil funke dårlig da det er for aluminium.

 

Javisst ja, så ikke at du hadde skrevet før nå. Men jeg har faktisk ringt til møller tidligere idag da en kompis nevnte at de hadde lakk-koden.

 

Lakken heter Heliosblau og lakk-koden er LA5Y.

 

Mig? Da er det ikke noe problem, det har vi nede på jobben! :)

 

Har hørt tidligere at Tig var tingen på karosseri, men hva vet jeg? Hehe :wonder:

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvrig nips naps og tilbehør på syncroen er ABS, servo, takluke, sentrallås, elektriske vinduer (mangler vindusheisene) og godkjent KW justerbart senkesett (høyde og hardhet)

 

Var forøvrig å slo ut lufta i høyre fremhjul på bruksgolfen her om dagen, jeg kjørte over en bro-skjøt og det smalt mildt sagt der fremme! Det som skjedde var at det ble så stort trykk på indre felgkant at den ga etter og lufta lak ut. Så jeg måtte lime på 115g lodd for å få balansert felgen! :shake

 

Så hvis noen har forslag om fete 15"-16" felger med skikkelig kant så bare rop ut! :D

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh!!! !!!! !! !! ! ! ! VR interr.! :(

 

ME WANT!

 

noen steder de selger dette ? leita på ebay men ingenting

 

 

 

Lykke til med prosjktet =)

følger med her *

 

Wot? nå henger jeg ikke helt med, VR-interiør? Tenker du på dørtrekkene nå?

 

Jeg fikk de med bilen ihvertfall, selgern er bedre VW-kjenner enn meg :rolleyes:

 

Takk for kompliment, følger med på din tråd også :blunk:

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg kjøpt nye vakumslanger (til forgasseren) og kjølevæske(Skal flushe hele kjølesystemet etterhvert) til syncroen, når jeg da kom hjem så byttet jeg nesten alle de tynneste vakumslangene til forgasseren på den.

 

Det var noen få som var såpass tykke at jeg ikke fikk på de nye, men de gjenværende av de gamle virket OK nok.

 

Jeg byttet også bensinfilter da det gamle så noe ruskete ut!

 

Jeg koblet på batteriet og startet bilen, til og begynne med så gikk den greit på 900-1000 omdreininger men etter 10 sekunder så ruset den opp turtallet til 2000 omdreininger. Etter noen få minutter kjente jeg varme i kjøleslangene til choken og da datt turtallet ned til rundt 900 omdreininger. Det høres tydelig at den ikke går 100% rent men det tror jeg er pga feil på tenning og CO. Dette skal jeg få justert på verksted da jeg ikke har stroboskop eller CO-måler...

 

Så tok jeg meg selvfølgelig en liten kjøretur(til naboenes fortvilelse), vi har en bakke opp til blokka der jeg bor og det virket som jo mer gass jeg ga opp bakken jo mer ville den kveles før turtall kom. Dette regner jeg med er pga tenning og feil CO/blandingsforhold? Anyone? :helpme:

 

Men en annen ting jeg stusset over er at når motoren fikk litt belastning så blinket det både på varsellampe for olje og kjølevæske! :hvaskjera

(Noen som har vært borti det før?)

 

Men hvis jeg kjørte veldig rolig og forsiktig (bestefar-aktig :rolleyes:) så gikk den faktisk noenlunde greit.

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Oi, nå er det lenge siden jeg har oppdatert denne tråden!

 

Vel, iallefall så har jeg fått bilen gjennom EU kontroll uten 2'er feiler. Og den er påskiltet og i bruk nå. Har satt over det meste jeg hadde bruk for ifra 1.6'ern jeg har i avataren. Den skal nå skrotes pga at jeg trengte forgassern ifra den.

 

Syncroen står nå på heslige 17 tommere men man "taver va man haver" er det vel et uttrykk som heter! Hehe...

 

Skal komme med noen bilder etter hvert men den er ikke mye pen der den står med 17 tommere og rosa panser, venstre sideskjerm fremme, forntfanger og bakluke. Og hvite 90 mod. dører... Bilen er opprinnelig Heliosblau metallic, og jeg satser på å få omlakkert den til våren 2010 pga dårlig ca$h-flow for tiden, tenker også på å få kjøpt nye dekk og felger i vinter så jeg har det klart til neste sommmer...

 

Har utrolig lyst på Keskin KT1 9x16:

3029217995_a9be5bf362.jpg

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spy nå folkens!!! :oohh

 

Slik ser den ut per idag, utseendet er ikke mye å skryte av da...

 

DSC00107.jpg

 

Idag har jeg ribbet litt mer stuff ut av gammelbilen som dere ser i bakgrunnen, men samtidig har jeg også pusset noe overflaterust og lakkert et annet tanklokk jeg hadde liggende:

 

DSC00105.jpg

 

DSC00104.jpg

 

Huff, mye mer igjen å gjøre :doh

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en artig bil vettu :). Golf er morro,og sykt lette og bygge stereo i :)

Keep up the good work :)

Mvh Kenneth

1x 

1x 88 Vw Passat (Delebil) (X)

1x 89 Vw Passat 1.8 GL (X)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.8GL (x)

1x 90 Vw Golf Mk2 1.6TD (x)

1x 92 Vw Golf Mk3 GT (x)
1x 92 VW Jetta Mk2 1.8GL (x)

1x 93 Vw Golf Mk3 1.4CL (x)

1x 94 Vw Golf Mk3 1.9 tdk (X)

1x 94 Vw Golf Mk3 2.0 8v GTI (x)

1x 95 Vw Passat 1,9 TDK (x)

1x 95 Vw Vento 1,9 TDK (x)

1x 95 Vw Passat 1,9 TDK (x)

1x 96 Vw Passat 1,9 TDI

1x 99 Vw Polo 1.6 Automat (x)

 

 

VW 4-LIFE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare kos å arbeide med Golf 2 da :) Men 1000 metringer?:confused:

 

Jepp, lett å jobbe med disse bilene :D

 

1000 metringer ja, er jo vinter snart vettu. Liker å ha godt lys i mørketia :thumb

 

Kjørte btw en liten tur med syncroen idag, og la merke til en snodig skrapelyd som jeg ikke helt klarer å lokalisere om den kommer forfra eller bakfra. Høres mest ut som om noen står og skraper negler på en keramikkpotte! Lurer på om det kan være et hjullager som er gåent? De sa ihvertfall at det var slakk i et av hjullagrene når jeg henta bilen fra EU kontrollen...

 

Men jeg har vært borti at opplagringen til reimhjulet på vannpumpa kan lage en lignende lyd når det begynner å bli gåent. Men det virker som om lyden kun kommer når bilen beveger seg, har ikke hørt den når bilen står i ro :wonder:

 

Servopumpa vet jeg ikke om den kan lage skrapelyder... Noen som vet?

Endret av vincent_vega

99'mod Audi A6 1.8T avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår