Gå til innhold

Mondeo som rykker/fusker


Domex

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er eier av en Ford Mondeo 95 1,8l.

For noen uker siden begynte den å rykke eller fuske noe veldig. Jeg trakk da ut ledningen til luftmassemåleren og den ble helt bra. Dagen etter byttet jeg LMM og bilen fungerte bra.

 

Men i går begynte den samme rykkingen/fuskingen igjen. Men bare i bratte oppoverbakker. Altså når bilen drar litt tungt. Den gjør det selv om jeg drar ut kabelen til LMM. Det begynner ikke før motoren er blitt varm. Kan det være noe annet galt? Eller er det noe som skal nullstilles når man bytter LMM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ja kan være lambda.. dårlige verksteder du har vært på..

 

Jepp, dårlige verksteder. Jeg vil få anbefale Bosch Bilelektro i Arendal. Der gjør de en _god_ jobb, i tillegg til at de vet hva de driver med. Skikkelig diagnoseutstyr har dem der også, noe navnet egentlig tilsier ;)

Kan anbefale dem på det sterkeste om du skal ha bilen på verksted, og det at det er generellt biligere der (Arendal generellt) gjør ikke saken noe verre heller ^^

 

Har samme problemet selv, og det er i ferd med å forværre seg. Tror det kan være lambdasonden, men er uten erfaring så kan ikke si noe sikkert. Skal booke en time i Arendal når jeg får råd, tar det i en helg så får jeg besøkt familien i mellomtiden/samtidig ^^

- 1993mod Ford Fiesta RS1800

- 2004mod Ford Mondeo Ambiente 2,0 Duratorq estate (Bluefin, K&N 57i)

- 1999mod Ford Mondeo Ghia 2,0 Zetec sedan (Bluefin, Ferrita 2,25" rustfri catback, K&N 57i, Morette)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ny luftmengdemåler.

 

Her om dagen når jeg hadde kjørt en stund begynte bilen å rykke litt igjen. Jeg dro da ut pluggen til lambdasonden og bilen gikk som en drøm. Så det er vel den.

 

Er det farlig å kjøre uten lambdasonden plugget inn?

Kan jeg kjøpe en lambda hos Biltema?

Er det vanskelig å koble til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
kanskje resete hjernen :/

ta ut en 3amp sikring så går til hjernen.

Eller ta av + batteripolen i 10min's tid.

 

ta eldri av + ledninga først.

ta altid minus. kommer du bortig gods me 10mm fast nøkkelen, å får du dæ en overaskelse..

passat 1997 3b

rocky 1985 2L offroad

(x) accord 1988 2.0exi vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

(x) pug 205 xr 1986 vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår