Chriis Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hei jeg har byttet filter,resikuleringventil på passaten min, men syns etter at bilen går sikkelig dårlig ! Fler som har testa den,som menere at skulle vært litt mere fart i bilen! Noen som kan hjelpe meg med feilsøke ? Bytta filter til et power filter på ts-racing ! Men er kanskje det er no mer jeg må gjøre enn bare sett den rett på ? kan godt ta et bilde for vise ? Hilsen en nøden mann ! Beklager viste er mye skrive feil,har skrive lese vanskler ;P Siter Vw Passat sedan 1.8T 99 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hvordan går den dårlig? lugger den? kommer den ikke ved turbotrykk? Nå er det vel bare en org 150hk dette da og den går ikke godt uansett hvordan du vil ha det ;)hehe Hvordan går den nå i forhold til før du bytte filter og resirk ventil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriis Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Nei, men det var litt mer futt i den før da :P Når jeg gir eller slipper gassen kommer jo den pyss lyden ! Så det er jo et ladetrykk der ! Veit ikke om det kan ha noe si vist slange klemmene ikke siter sikkelig jeg ? Siter Vw Passat sedan 1.8T 99 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebein Skrevet Juli 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2008 Kan skrive litt jeg og da, iom at det stort sett var jeg som monterte hele greia. Bilen har 'alltid' lugget litt mellom 3-4000 rpm ca. Monterte filteret med LMM på, så det skal være i orden. Resirken var fra tsracing og er i bunn og grunn helt lik den orginale, bare i metall, og har utskiftbar fjær, fulgte med 3 stk. Monterte resirken helt på samme måte som den gamle satt, og iom at den faktisk lager den søte poff-lyden, så viser vel det at den sitter som den skal, hadde vel aldri åpnet seg om slangene var satt feil. Var også en som påsto at en av slangene skulle blendes(tettes), men det er vel helst ved montering av dumpventil? Og jeg kan skrive under på at bilen går dårlig, selv om den orginale 150hk 1.8T ikke har allverden å gi uansett. Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Hmm... syns da min 1.8T går relativt bra jeg, men den trenger høye turtall. Min er en 99modell. Prøv en 1.8L vanlig Passat.. da skal dere se at T versionen ikke er så ille ;). Men seff, det er ikke noe Porche dere har handle heller da, selv om det er en turbo der.. Men i "Chippa" tilstand er den jo endel bedre, men den koster da også endel mer i service og drivstoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 prøv å bytt luftmengdemåleren sikkert denne siden den lugger litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2008 Det kan være mulig du/dere har vært uheldige og skadet LMM da dere monterte settet... Også mulig at en vakumslange ikke sitter som den skal eller har havnet i klem? Kontroll av LMM kan gjøres enkelt ved å svinge innom ett verksted som kan lese ut feilkoder via OBD eller så skal den lille tynne tråden som er midt inne i LMM bli nærmest rød da du stopper motoren etter ett par min gange. Dette for å rengjøre for event. urenheter, støv el.lign. inne i LMM. Hvis den ikke gjør det (må sjekkes om kvelden eller i mørkt rom) er det stor sansynlighet for at LMM har blitt skadet. Kan også være lurt å kontrollere at fjera som sitter inne i resirk sitter korrekt og at ventilen fungerer korrekt. Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebein Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 MrT_Norway: Will do. Har en kamerat med Passat også, høre om å få låne LMM'en hans å se om det blir bedre da. :) Det er riktig at LMM skal stå slik at pilen på utsiden av den peker samme vei som luftstrømmen? Altså "inn mot motor"? Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 jeg hadde en slange som sitter under innsuget et t stykke denne var gåen på min å den lekket store mengder t trykk å den jikk ikke på tomgang sjekk denne på aeb så morkner dem fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebein Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Skal sjekke det Roar. ;) Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kesol Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 KLARER IKKE DY MEG! "Sjekk embemet, der feilen ligger!" Aah, godt å få det ut. Siter Bruksvogn-prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tebein Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 Haha, føler at det er 3 ringer som mangler! Hihi.. Men, men.. Ikke min bil uansett! Har four rings to rule them all! :D Siter Ånei du, sa han. Dette er nok ordentlig tyskerstål det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrT_Norway Skrevet Juli 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2008 MrT_Norway: Will do. Har en kamerat med Passat også, høre om å få låne LMM'en hans å se om det blir bedre da. :) Det er riktig at LMM skal stå slik at pilen på utsiden av den peker samme vei som luftstrømmen? Altså "inn mot motor"? Ja luftstrømmen skal gå samme vei som pilen på LMM Siter Torbjørn Wold-Hansen towoha@gmail.com Citroen Berlingo 1.4L 2006, Toyota Corolla 1.3L 1978, Toyota Previa 2.4L 2001, Sierra Cosworth 2.0L 1990, Subaru Impreza Sti RA 2.0L 1995, Subaru Forester 2.0L 1999 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.