sirolsen84 Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Skal skifte Termostat på en Fiat Punto. Hva er den tilkoblet? Noe å passe på under operasjonen? Siter Live for nothing or die for something Fiat Punto GT;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Bare pass på å sette den riktig vei, ellers så er det ganske rett frem. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirolsen84 Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Så det er ikke tilkoblet ledninger med væske som må fylles opp igjen etterpå? Siter Live for nothing or die for something Fiat Punto GT;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Du må nok fylle på kjølevæske etterpå ja og lufte systemet siden du åpner det opp. Eller så kan du fylle opp beholder'n helt fult, og ta en liten runde, bare passe på å sjekke beholder'n ofte ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sirolsen84 Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Okay! Samme prinsippet som å lufte bremsene da. Bare lufte og fylle til det kommer kun væske ut, regner jeg med... Du sier ta en runde? Kan du utdype det? Beklager grønnskolling-spm, men eg er veldig grundig og villig til å lære:D Siter Live for nothing or die for something Fiat Punto GT;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Når jeg lufter på min bil, så passer jeg på at radiator lokket er høyeste punktet av kjølesystemet. Så la jeg den gå på tomgang, med lookket av. Ja det vil renne over/ sprute litt. Så er det bare å passe på at det hele tiden er vann i radiatoren. Det vil bobble en del. Et lite triks om det ikke er luftehull i termostaten er å borre et lite hull i toppen av den. Da kommer lufta ut selv om termostaten er lukket. Så klart kommer det litt vann også, men luften blir ihvertfall ikke som en stor bobble inni motoren :) Regn med at måler'n vil gå over på rødt til å begynne med grunnet luft i motoren. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Termostaten er som oftest så å si høyeste punket i kjølesystemet.. Det skal igrunn godt gjøres å få såpass med luft i systemet at det ikke lar seg luftes bare man kjører litt.. Har bytta termostat på min volvo 240 opptil flere ganger. Har fylt etter ca 1L kjølevæske hver gang, å har aldri fått luft i systemet. Når jeg bytta vannpumpe derimot.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Termostaten er som oftest så å si høyeste punket i kjølesystemet.. Det skal igrunn godt gjøres å få såpass med luft i systemet at det ikke lar seg luftes bare man kjører litt.. Har bytta termostat på min volvo 240 opptil flere ganger. Har fylt etter ca 1L kjølevæske hver gang, å har aldri fått luft i systemet. Når jeg bytta vannpumpe derimot.. Ikke si det, på Jetta'n min så kommer du ikke lengre ned ;) På Mustangen så er radiator lokket nesten det høyeste. Den har en egen skrue som er rett over termostaten som er høyeste punkt, og fyller på der så blir det minimalt med lufting. Men jeg lufter på den gode gamle metoden for det, for å være helt sikker. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg