XperX Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 2.3e På det fremre eksosrøret som går inn til motorommet er det et varmeskjold. På min bil er det hull i det og det er litt løst. Det fører til en skikkelig ulyd pga vibrering. Jeg kjøpte eksosbandasje på biltema og lappet det sammen. Lyden ble borte, men det ble en forferdelig stygg lukt i kupeen. Bandasjen tålte vel ikke varmen så jeg fjernet den. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en ordentlig bandasje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 ehm, du er klar over at slik bandasje ikke er ment for å tette eksoslekkasjer, men bidra til termodynamisk forbedring av eksosen?! Altså, man setter på bandasje for å beholde varmen i eksosen (høyere utgangsfart på avgassene) og holde varmen i motorrommet nede (lavere innsugstemp). Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 ehm, du er klar over at slik bandasje ikke er ment for å tette eksoslekkasjer, men bidra til termodynamisk forbedring av eksosen?! Altså, man setter på bandasje for å beholde varmen i eksosen (høyere utgangsfart på avgassene) og holde varmen i motorrommet nede (lavere innsugstemp). Den må du :biker lengre ut på landet med. :heyyou: Lyddemperbandasje For reparasjon av hull og sprekker på både vanlige og katalysatorutrustede eksosanlegg. Sikres på plass med ståltråd eller maskeringsteip og herder av varmen. 5 x 100 cm. Den dagen Kjøkkentema begynner med "thermal :race exhaust tape" skal jeg umiddelbart kjøpe en rull for å teste ut. :respect Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 OK OK, gir meg på den :D Men bandasjen skal vel sikkert "sette seg" ift det med lukt. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juli 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Ja forresten. Hvis det er skjoldet det er høl i, åffer ikke dra på hoggern eller bestille et splitter nytt? Da får du fikset både hullet og skrudd det skikkelig fast i samme slengen. :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XperX Skrevet Juli 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2008 Det er ikke bare bare å få av det skjoldet. Hvis jeg skal kjøpe ny del, rør m/skjold så kostet den omtent 3 tusen kroner. Var bare interessert i å få vekk lyden. Og den lyddemperbandasjen fra biltema klarte å holde fast skjoldet. Men som sagt ble det så stygg lukt at jeg fjernet det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XperX Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Problemet løst. Kom over noe ståltråd som jeg surret rundt. Sitter som bare det no. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg