Gå til innhold

Corolla starter ikke etter kommet bort i pluss pol

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skulle prøve å få den turtelleren jeg hadde kjøpt til å virke, og koblet en "ekstra" kabel fra minus på batteriet, til kabelen jeg trodde var en av kablene til coilen. Også når jeg skulle ta det av kom jeg bort i pluss polen på batteriet og bilen startet ikke...

Ledningen som jeg hadde kobla den ekstra kabelen til var hvit med et rødt merke helt i enden. Vet ikke om dette er til noe hjelp, men det er alt jeg klarer å fortelle

(turtelleren forøvrig ble fjernet på sekundet)

Jeg har sjekket alle små sikringer og de er inntakte, de store vet jeg ikke hvordan jeg får sjekket.

Om jeg traff en kabel fra coilen, er det mulig at jeg brente den eller noe sånt?

Noen som har noen idée om hva som kan ha skjedd?

Mvh

Kenneth

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en skjøtekabel for å få festa den kabelen fra turtelleren som skulle til coilen (jeg vet ikke hvorfor den skulle det, men det sto det i bruksanvisningen!), og da kom jeg borti pluss pol når jeg skulle ta den av, og så kom det en gnist og bilen ville ikke starte...

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig, men jeg har ikke funnet noe som kan være hjernen da....

Prøvde på noe annet nå i sta, så jeg tok ut kablhuset fra den andre delen slik at jeg hadde delt den, og prøvde med en prøvelampe i på den kabelen som jeg brukte tidligere (alt med tenningen på), og prøvelampa lyste ikke. Dette betyr vel at det enten er kablen som er dau, eller at en eller anna sikringer gått føyken?

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha brent coilen ja. Sjekk først om det er noe gnist.

Så måle om det er batterispenning inn på coilen.

Hvordan skal jeg få sjekket dette da?

EDIT:

Sjekke batterispenning inne på coilen blir litt vanskelig siden den sitter inne i fordeleren..

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut en plugg og legg den mot metall mens du drar bilen på starteren

Tok ut pluggen, og holdt den i hånda. Det ga null gnist. Men blir det annerledes om jeg legger den mot metall da?

Prøvde også å bytte HEAD sikring med den på bilen til mamma, ga igjen effekt, satt det også i EFI og det hjalp heller ikke noe... Men det er vel ikke mulig at begge disse har gått? Både sikringa til hjernen og til Electrical Fuel Injection?

Tenker jeg bestiller time hos Toyota i løpet av morgendagen/fredag, for å få dette ordnet. Med mindre noen her vet råd!

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider