Gå til innhold

Volvo 440 GLT prosjekt ; )

Ranger emnet


Moken

Anbefalte innlegg

Slenger ut noen bilder av min 440

 

Jeg hadde en del problemer med startmotoren, men etter mye om å men klarte jeg å ordne det, så nå går bilen som bare det;)

 

 

Her er bilen,

 

P7040005.jpg

 

P7040006.jpg

 

P7040004.jpg

 

Jeg skal i løpet av høsten få lakert om bilen, men er usikker på om det skal bli en veldig mørk farve eller helt svart. Noen som har forslag ?..

 

Jeg skal også kjøpe blanke lykter foran,

 

Men aller først skal den på eu godkjenning og få skilter på seg, blir vel i løpet av denne månden ;)

 

 

om noen har ideer om hva jeg kan gjøre med bilen så bare skriv det ned :)

 

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Etter å ha innkjørt motoren en stund kom det opp et problem, ettersom bilen har stått lagret i en garasje i 5 år i ro trengtes det nok.

 

etter å ha kjørt 4 mil tilsammen på en liten grus veg opp å ned tok radiator vifte motoren kvelden, det begynnte å ryke noe vannvittig under pannseret, så jeg slo motoren å så hva som var galt, joda der var ledningene rød glødene det samme med motoren, i tilleg var motoren ganske varm etter at den ikke fikk noe kjøling så kjøleveska kokte over, min misstanke hva som kan ha skjed er at et lager har gått siden vifta står skjevt,

 

P7060010.jpg

 

slenger ut to bilder av motor rommet i samme slengen

 

P7060011.jpg

 

P7060012.jpg

 

 

Har foresten fått tak i den nye fronten til 440, blir en del ombyggning for å få det til å passe, men det skal la seg gjøre ;)

 

har også kommet i kontakt med en som skal selge en turbomotor til 400 serien, håper jeg får kjøpt den, så blir det mye å gjøre med kjærra mi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at noen vil ta vare på disse også...derfor du ikke har fått så mye feedback på tråden din er nok fordi det desverre er få som har interesse for 440'er...men stå på ! :)

 

 

Hehe jøss et svar jo :)

 

Nja bilen har vist et dårlig rykte på seg, men jeg skal prøve å oppdatere framgang på bilen selv om ikke så mange som har svart ;)

 

I september henter jeg en ny motor(turbo motoren) og den nye fronten til 440, så håper det vekker mere oppmerksomhet når jeg skal sette det på plass og få lakert om bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten update*

 

Har fått lakert grillen svart, synes bilen så bedere ut med en gang, Neste jeg har på planen er å lakere speilene røde og samme med støtfangrene.

 

et bilde,

 

DSC00824.jpg

 

Har også pusset bort alt av rust og smort på et middel som tærer det helt vekk, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er vist ikke så veldig populær denne tråden :)

 

Men men jeg prøver alikevell

 

 

Har nå mattet ned å lakert listene under dørene på bilen og støt fangerene bak å framme,

 

Alt er demontert, ja bilen ser jo litt naken ut :D

 

DSC00835.jpg

 

Listene på dørene og speilene skal jeg ta en anen gang,

 

DSC00837.jpg

 

 

Ferdig lakert, dårlige bilder, de ble tatt med telefonen så ikke det beste ;)

 

DSC00838.jpg

 

DSC00839.jpg

 

 

Slenger inn nye bilder på fredag da jeg skal montere det sammen igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er morro å se noen holder på med en litt uvanlig bil, det gir rom for at det kan skille seg ut uten å bli fullstendig ricer!

Blir sikkert kjempeflott når du får på fangerne igjen;)

Hvor stødig er du på lakkering da? Åssen utstyr bruker du?

 

Morsan har kjøpt seg 460, så jeg driver på med en ikke akkurat ulik bil for tiden kan man si.

Den lider av dårlig renhold så den ruster litt her og der, men ble slettes ikke ille når man fikk vaska den.

Men forskjellen med ny rotor og fordeler var sjokkerende:P

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har 440 jeg og. har lyst på noe stæsj til den. noen som vet av noe ? Hva med de blanke lyktene, hvor finner jeg de ? Har funnet senkesett :) view.php?pic=2ymj910&s=4

 

Har sota lyktene, satt på fetere potte og sota litt bakruter =):volvopower:

Audi A4 B6 TsQ

- Volvo V70 (solgt) - Audi A4 B5 TQ (solgt)

- Volvo 440 (solgt) - Volvo 460 TIC (solgt)

- Volvo 460 (spiker) - Volvo 242 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dritt tøff den 440en din Frankyboij :D

 

er en stund siden jeg ble ferdig med lakkeringen, har kjørt så mye i det siste at jeg har glemt av posten :)

 

 

Vel her er noen bilder, synes selv d ble ganske bra,

 

bilen ble litt tøffere, om dere ser fra de førstebildene og nedover ;)

 

DSC00840.jpg

 

DSC00841.jpg

 

DSC00842.jpg

 

 

hei Sonax, nei litt usikker hvor stødig jeg er, men det ble ikke dråper og det rant heller ikke, ble en slett å fin flate.

 

Jeg brukte spray lakk, men skal bruke sprøyte når jeg skal få etterlakert noen strøk på selve bilen.

 

Neste prosjekt er nå å lakere og rubbe ned bilen, og lakere speila og hondtak osv og dørlistene, så sote rutene og kjøpe nye lykter framme å bak, og til slutt nye felger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ja nå har jeg klart det store :D

 

Har klart å ryke top pakkningen :D

 

var litt dom å kjørte mye med bilen når den ikke fikk kjøling, giveren til radiator vifta har vist blitt ødelagt,

 

Når en kompiss av fattern skulle se på bilen så var han bombesikker på at jeg hadde knust toppen, men den var vist heldig vis iorden, flaks kalles vel d,

 

i tilleg var rotoren smeltet og plugghettene var smeltet fast til motoren, :D

 

Tok noen bilder når jeg demonterte dråget

 

 

Der var toppen tatt av

DSC00908.jpg

 

stakars volvo

DSC00909.jpg

 

Joda, toppen er like hel

 

DSC00913.jpg

 

 

Dette ser vel ikke helt bra ut ? ..

 

DSC00911.jpg

 

 

Et lite blde av vogna mi før jeg gikk løs på toppen

 

DSC00904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår