krt_ Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 Bensin nåla tuller fælt om dagen.. i hele går og halve dag har jeg hatt full tank (men det er i realiteten kun 1\2 tank) mens i perioder har nåla nesten vært på reservetanken.. Noen som vet om dette er en følerfeil eller noe elektrisk tullball? Dette startet foresten etter jeg fikk bilen tilbake fra verksted.. Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Ingen? ikke noen? ikke i det hele tatt? :confused: Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 hva gjorde de på verksted da? Lettere å tenke seg til alternative feil da Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Byttet en hjulbolt som hadde knekt seg i gjengene.... Såe, man kan jo spekulere.. hehe Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hummm... rart... Men skal prøve å gjøre lista kort av typiske feil. - Tørrloddinger i kretskortene inni instrumentene. Symtom: spinn ville målinger, eller ingen målinger. Kan også påvirke temperaturmåler - Defekt eller delvisdefekt spenningsregulator: symtom: samme som over bare at det påvirker bensinmåler OG temp. - Knekt kretskort/bane, evt slitte, i bensintanken. Dette er en bane som flotøren flyter opp og ned etter. er denne slitt/knekt kan flotøren henge seg opp, da ofte på tom, halv eller full tank. Påvirker ikke tempmåler. Jeg har hatt alle :) Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans a Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Hummm... rart... Men skal prøve å gjøre lista kort av typiske feil. - Tørrloddinger i kretskortene inni instrumentene. Symtom: spinn ville målinger, eller ingen målinger. Kan også påvirke temperaturmåler - Defekt eller delvisdefekt spenningsregulator: symtom: samme som over bare at det påvirker bensinmåler OG temp. - Knekt kretskort/bane, evt slitte, i bensintanken. Dette er en bane som flotøren flyter opp og ned etter. er denne slitt/knekt kan flotøren henge seg opp, da ofte på tom, halv eller full tank. Påvirker ikke tempmåler. Jeg har hatt alle :) Lurer på hvilken kategori jeg havner i? Min går bare opp til ca. 75%. Så begynner den å pipe for "tom tank" etter 40mil. Irriterende pipelyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Juli 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Hummm... rart... Men skal prøve å gjøre lista kort av typiske feil. - Tørrloddinger i kretskortene inni instrumentene. Symtom: spinn ville målinger, eller ingen målinger. Kan også påvirke temperaturmåler - Defekt eller delvisdefekt spenningsregulator: symtom: samme som over bare at det påvirker bensinmåler OG temp. - Knekt kretskort/bane, Jeg har hatt alle :) Dette høres ganske logisk ut. Jeg hadde problemer med at temp.lyset mitt lyste i tide og utide (se en gammel tråd av meg :) ) dette fikset jeg med å lodde/ renes gamle loddingene i kretskortet bak instrumentpanelet. Med andre ord, la oss for all del teste det enkleste og billigste først :) Takk for svar! Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krt_ Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Hummm... rart... Men skal prøve å gjøre lista kort av typiske feil. - Tørrloddinger i kretskortene inni instrumentene. Symtom: spinn ville målinger, eller ingen målinger. Kan også påvirke temperaturmåler - Defekt eller delvisdefekt spenningsregulator: symtom: samme som over bare at det påvirker bensinmåler OG temp. - Knekt kretskort/bane, evt slitte, i bensintanken. Dette er en bane som flotøren flyter opp og ned etter. er denne slitt/knekt kan flotøren henge seg opp, da ofte på tom, halv eller full tank. Påvirker ikke tempmåler. Jeg har hatt alle :) Hvordan får man ut pumpa fra selve tanken? Har fortvilt forsøkt å lodde og rense kretskortet i instrumenthuset men finner ikke noe galt eller knekt :P Siter Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg