DaButcher Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Peer: BILEN SELGES IKKE! les før man skriver. Men ja vet ting som det trekker ned. men når jeg har papirene på det er det ikke så vanskelig som om jeg ikke hadde hatt papirer. vil bare vite verdi jeg ;) om du vil vite teknisk verdi, må du ta den til takstmann :-) bedrevitere på internett (inkludert meg selv), vil jo alltid synse. Det er bedre å regne med kalkulator, enn å regne med at du får det folk på bilforumet sier at du vil få :P Men for å være realistisk, kan du: 1) se hva en org 240 koster 2) plusse på bruktverdi av alle delene du har Da har du huggeverdien på bilen. Hva du får brukt er jo godt spørsmål.. t.d. bilstein demperene koster jo feks 7150kr inkl frakt, men ingen betaler nypris for brukte deler. dvs. la oss si de er verdt kanskje 5500kr brukt, så får man kanskje 800kr for senkefjærer. Ja, jeg vet.. du har brukt mer penger, men du kjøpte jo deler nye og med en gang du har tatt på de, synker de i verdi. Når man selger en bil komplett, får man somregel mer for den. Iallefall om den er godkjent og har skilter. uten godkjenning, er det mange som vil tenke *stress*, men du har jo forsåvidt ordnet en del iht. biltilsynet, men så har du jo en del som krever jobb også (feks. fuelcellen din er ikke godkjent, da den ikke er skumfyllt). Så, ja.. realistisk sett, ville jeg sagt bilen din er verdt en standard 240 + verdi av brukte deler + litt til (for jobben med montering, tilpassning, fabrikering). Får du mer enn det for bilen (langt fra umulig altså), så er du heldig. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 ps. husk at veldig mange folk prioriterer bensinforbruk og nyere bil, fremfor en 240 :P så det er spesielle folk osm er intr i 240, på godt og vondt... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Hehe det er sant ;) en fuelcell trenger ikke være skumfylt men selvfølgelig er det greit og ha. og den kan bli godkjent etter hva jeg har forhørt meg om. men den skal jo godkjennes og det er den verdien jeg vil vite. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hehe det er sant ;) en fuelcell trenger ikke være skumfylt men selvfølgelig er det greit og ha. og den kan bli godkjent etter hva jeg har forhørt meg om. men den skal jo godkjennes og det er den verdien jeg vil vite. hvem sa den kunne bli godkjent?? en som godkjenner hos b.t., eller en fjøsnisse fra kongsberg? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet Juli 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Mr-Aremark har søkt om det til Biltilsynet og fått det godkjent i søknaden så det er muligheter :) Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg