Roberto Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Nå er jeg lei uflaksen min. Starteren på monte carloen døde.. jaja, hjem å hente starion da, men neida, den er HELT dau, ingenting eletrisk virker.. På med startkabler, som forøvrig gnistet når jeg tok dem nedpå batteriet, og fortsatt... HELT DAU! Så sjekket jeg gjordingen med øynene, den så helt fin ut, så jeg tviler på det er der... Sikrignene ser helt fin ut hele gjengen. Hva kan dette være? Jeg skal leke med multimeter i morgen, men det er aaalt for kaldt, -2 grader og en ufattelig fuktighet, føles som -40........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Har ikke bytta om kablene/polariteten da, høres dumt ut, men er lett å bli lurt hvi det er jallakoblinger, har gjort det selv Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Nei, alt slikt er på stell. Alt er som det skal være blandt det jeg har rotet med, men ingenting virker........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Har du hatt dårlig batteri fra før da? Sjekk om det er vann på batteriet, kanskje du har kortslutta ei celle.. prøv med et annet batteri.. ikke alltid det funker med startkabler hvis batteriet er gåent.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest GtiCars Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by Robert Nå er jeg lei uflaksen min. Starteren på monte carloen døde.. jaja, hjem å hente starion da, men neida, den er HELT dau, ingenting eletrisk virker.. På med startkabler, som forøvrig gnistet når jeg tok dem nedpå batteriet, og fortsatt... HELT DAU! Så sjekket jeg gjordingen med øynene, den så helt fin ut, så jeg tviler på det er der... Sikrignene ser helt fin ut hele gjengen. Hva kan dette være? Jeg skal leke med multimeter i morgen, men det er aaalt for kaldt, -2 grader og en ufattelig fuktighet, føles som -40........ Hvis du har interiørlys, og disse ikke reagerer når du vrir på tenningen. Da bør du kontrollere om tenningsbryteren er i orden. GTIcars (slike spørsmål bør rettes til http://www.gticars.net) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 skjekk på startern da. er jo ofte der + ledningen i fra batteriet deler seg og en tynnere ledning går inn til bilen! startern kan få så mye strøm den bare vil, men vil fortsatt ikke slå inn pga manglene strøm til insalg fordi det ikke er kontakt inn til bilen! (tenningslåsen) Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Bytt batteri Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 Originally posted by cfn skjekk på startern da. er jo ofte der + ledningen i fra batteriet deler seg og en tynnere ledning går inn til bilen! startern kan få så mye strøm den bare vil, men vil fortsatt ikke slå inn pga manglene strøm til insalg fordi det ikke er kontakt inn til bilen! (tenningslåsen) WORD, tenkte på det.. Sett på tenninga, legg en skrutrekker over pluss/minus på starteren, og se om den slår inn da.. men sjekk BATTERIET først av alt.. ingen vits i å begynne feilsøking før du er 112% sikker på at ikke det har tatt kvelden Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Hadde omtrent det samme problemet på min bil, den døde pluttselig.. Alle elektriske anlegg inne i bilen funket fint.. dvs. kom lys i dash og cd-spiller startet. Men, var rett og slett bare ræva batteri.. altforliten spenning til at noe stort skulle funke. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet November 24, 2003 Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Hadde lignende problem på bobla. Hadde t.o.m. ladet batteriet. Interiørbelysningen (en lampe) lyste, men starteren greide ikke å dra. Det viste seg at batteriet hadde fryst og sprukket ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 24, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2003 Det viste seg at det var noen hovedsikringer som lå nedi der, der en ledning hadde hoppet av... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Det var jo bra du fant feilen.. da er det bare å spinne avgårde da.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg