darkblue Skrevet November 23, 2003 Rapporter Share Skrevet November 23, 2003 CX varebil 89 modell med Turbo 2, hva vil turbo 2 si?, hva slags turbo lusker under panseret på dette børseskuddet?, Er intercooleren av noe kvalitet, er det mulig å stille opp trykket på sånn type bil. Bilen er diesel. Hvor mange hester er det ca i sånn bil? Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 Turbo 2 betyr at den cx'n har intercooler. En vanlig CX TRD 25 Turbo har ikke intercooler. Hva slags turbo vet jeg ikke, men den er ikke stor og lader orginalt 0,5 bar... sikkert fullt mulig å skru opp trykket, men det er vel ikke å anbefale. Er ikke verdens beste topp på disse bilene, men en 0,8 tåler den nok. Intercoolern er vel ikke nå å rope så veldig hurra for, er egentlig veldig liten. Men den utgjør 30 hk som er foskjellen mellom en cx turbo diesel med eller uten intercooler. CX TRD turbo 2 = 130 hk CX TRD turbo = 100 hk Jeg har hatt begge typene, og turbo 2 er en veldig mye sprekere bil enn vanlig cx turbo. Min turbo 2 gjorde 195 km/t dette regna ut fra turtall og utveksling i kassa i 5 gir. Meget behaglige biler å kjøre, komemr seg meget bra fram på vinters føre. Ca 1000 kilo på foraksel gjør at framhjula får feste.... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingkogni2 Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Følte for å kverulere litt: CX 2,5 TRD Turbo 2 har ikke 130hk, men 120hk og CX 2,5 TRD Turbo har ikke 100 hk, men 95hk. ( http://www.citroencx.no/Motorspesifikasjoner.htm ) Toppene er riktig nokk ikke verdens beste, men de er ikke dårlige heller, tatt i betrakning at denne toppen var konstruert rund 1980-1982. Turboen er ikke så stor, som "Lord Gryphon" sier, men det er faktisk ikke plass til noe større neddi der heller (prøv å ta ut turboen med manifolden på;) ) Framkommelighet: Kan faktisk aldri huske at vi har stådd fast med noen av CX'an vårres noen gang. Å skulle man sette seg fast, så senke man bare hydraulikken, slik at bilen pakker snyen unnder seg. Så heise man den opp i høgeste stilling å kjøre videre tell man bynne å spinn, å så gjør man det på samme måten igenn. GENIALT! :D Komfort/Kjøreegenskaper: Heilt enig, kunne aldri tenkt meg noen annen bil til å byne å øvelseskjøre med:) Siter 79' CX Athena m/25 Turbo-D og GTI-kasse *Bruks-glis* 80' CX Athena i orginal stand og 85.000 km! 85' CX 25 GTI Turbo (serie 1) *Tilnærmet strøken sommerbil med 62.000 km!* 89' TRD Turbo Break *fjellvegg-offer, og nedgradert til donor...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 ok så husket jeg feil på antall hk i bilen, men at det er stor forskjell mellom turbo og turbo2 det er det, selv om det bare utgjør 25 hk, Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg