lovemachine Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Ett utdrag av en god forklaring: "At higher RPMs the poppet valve tends to float or bounce and is unable to service the cylinder and chamber to capacity with air and fuel mixture. This is the reason for adding two extra valves to modern engines, causing unburned fuel to escape through the exhaust system which leads to a loss of power, lower MPG and produces significant pollution." :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Originally posted by Robert Tilbake til generell motor teori, det som gjør at dreiemomentet når en topp og går ned igjen er at sylindrene ikke klarer å fylles mer. Mer fart = bedre fylling = mer dreiemoment på høyere turtall.... Mange faktorer da:) Å fylle sylinderen på kortest mulig tid, betyr ikke automatisk mere hk! Tror kanskje du har misforstått litt.. Gasshastighet har ingenting med tiden det tar å fylle sylinderen, men hvordan den fylles... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet November 25, 2003 Rapporter Share Skrevet November 25, 2003 Originally posted by Laaars Jo lettere luften kommer inn i motoren, og jo lettere eksosen kommer ut (Møter mindre motstand), jo høyere effekt... Dette skjer jo naturligvis når du har to ventiler ekstra pr. sylinder. EDIT: http://auto.howstuffworks.com/engine.htm Genial side der du kan lære mer om motorer... Denne motoren går jo feil vei.. og hvor er overlappingen mellom ventilene? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.