Gå til innhold

Hva betyr det at ABS lampe lyser?

Ranger emnet


Slim!

Anbefalte innlegg

Det er mulig at noen av dere kan skru av ABS'n. Men nye biler som lages for Norge ihvertfall lages slik at man ikke skal kunne skru av ABS hvis man har det. Har bilen ABS kreves det at man skal til enver tid ha den på. Kun kjøreskolebiler får bygget av knapp til ABS'n.

 

Dette er ihvertfall hva jeg lærte av min geniale kjørelærer! Ja hun ruler verden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å ta bort noen glede fra deg men å kjøre 250kmt i en tunnel er rett og slett idiotisk og å leke med livet. Om du har bremser eller ikke har egentlig lite å si. Det er idioti på høyt nivå. Ikke bare satt dere deres eget liv i fare men dere satt livet til de to i 3 bilene forann dere i meget stor fare. Tunnellulykker er ikke noe man overlever. Vil du absolutt opp i 250 velg ihvertfalll en 2 felts motorvei midt på natta.

 

Idioti på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

Da jeg var på glattkjøringsbanen med kjøreskolen for noen år tilbake, så hadde jeg kortere bremselengde UTEN ABS'en på! Hadde nemlig bare kjørt biler uten frem til jeg tok lappen.

Jeg personlig føler at man ikke har spesielt behov for ABS under aktiv kjøring, men den er veldig grei å ha når du plutselig må bremse for noe!

 

Trur ikke du skal skryte på deg uante bremse evner.. det er Bevist at med ABS får man lengre bremse lengde MEN, du har muligheten til eventuelt å styre unna objekter i din vei.. mens med vanlige PANIKK brems ville du muligens kjøre rett inn i den "elgen" som sto i veien..

 

ABS er mest en mulighet til å unngå kræsj som jeg har forstått det.. dette er nå hva jeg tror..???

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sån jeg ser på ABS så er ABS genialt! Du kan kanskje under kontrollerte forhold greie en bedre bremselengde uten ABS men husk at da er du forberedt på at det er glatt. Du vet akkurat hva du skal gjøre. Med bil imot deg eller unge rett ut i veien er det ikke sikkert du reagerer på samme måte og sansynligheten for at du kommer til å låse hjulene da er meget stor. Her kommer ABS'n inn. Den får ikke panikk. Den bruker hode hele tiden. Den vil bremse på riktig måte og ihvertfall gi deg større sjangs til å grøfte bilen enn å treffe tingen i veien. For guds skyld ikke skru av ABS om du er så heldig å ha det på bilen. Det redder liv. Og du sier at ABS'n gjorde sån at bremsene ikke virket i tunnelen? Tror du skal sjekke det bedre opp jeg. Er ikke så sikker på det. Men hvis den gjorde det hadde du kanskje fått låste hjul i 250kmt? Tror vi alle vet hvordan det hadde gått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Du har nok rett i at i akkurat denne situasjonen så hadde det kanskje vært best uten ABS. Men som sagt. Den er heller ikke beregnet for å redde deg i 250kmt heller egentlig. På bane er det nok ikke idelt med ABS. Det har du nok helt rett i. Gøy å kjøre fort, skal ikke nekte for det. Skulle bare vært mer kontrollerte former kan kunne få utnyttet lysten til å kjøre fort. Desverre er det ikke alt for mange av disse banene rundt omkring i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår