dexter_cf Skrevet Juni 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2008 Er noe ødelagt, fiks det! Og alle veit at det er 2 års mellomrom mellom eukontroller.. og takk og pris for at det er såpass ofte (selv om jeg har fått ett par biler henrettet på den måten), dette er faktisk det tryggeste in the long run! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Gikk igjennom EU. Tydligvis ingen stor fare ennå, men skal fikse det så fort jeg får råd :) Takker for svar og tips :) Dette tror jeg jeg skal få til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 mange hysteriske folk her. er det bare overflaterust på røret gjør det ingenting å pusse. verre vis det er gravrust. et bra bremserør holder noen 100 bars trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 kontroløren har vell ikke lov å skrape på noen bremserør?? Ruster lettere når teckylen er dratt av.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2008 Skraper bremserør rett som det er jeg. De fleste verksteder har tilgang til en flaske tectyl.... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyllish Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 De bremserøra jeg fikk kom i en forferdelig lengde, vanskelig og bøye til, men har forsåvidt gått greit opp i festene. men ser veldig jalla ut. blir det godkjent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 De bremserøra jeg fikk kom i en forferdelig lengde, vanskelig og bøye til, men har forsåvidt gått greit opp i festene. men ser veldig jalla ut. blir det godkjent? Burde ikke være noe problem så lenge du har lagt de der de skal ligge og det ikke er noen fæle bender på det. Stikker de langt ut, derimot, så kan de jo såklart pirke på det. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 En venn av meg jobber på bilverksted. En bil di hadde inne til eu-kontroll ble "godkjent" da en av mekanikerne skulle være grei og pussa av rust på bremserøra. Være var det med prøvekjøringa da mekanikern skulle prøvekjøre bilen, da sprakk røret. Så bilen ble ikke godkjent den dagen. Bare tenk hva som kunne skjedd i en ekte nødsituasjon vis det røret hadde bare holt noen dager til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasK Skrevet Mai 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Jeg kjører fortsatt rundt uten å ha skiftet bremserør, så bare pass dere :) Men fra spøk til alvor, jeg har byttet bremserør på biler med langt værre rustangrep enn det jeg hadde. Nå var det jo på Snap Drive jeg fikk den kontrollert, så det er nok der feilen sitter. Har nødbremset mange ganger siden kontrollen og kjørt knapt 20.000, no prob. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2009 Ikke bry deg om alle kritiske kommentarer, AndreasK. Enkelte her på bilforumet.no har fritidsproblemer og elsker å kritisere. De kjører moped (ikke gammel nok til bil) og bor hjemme hos mor og far. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Mine rør sprakk på bremsetest.. ikke morro! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Vær glad rørene sprekker på kontrollen, og ikke når du når igjen en stillestående kø på motorveien Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dexter_cf Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Vær glad rørene sprekker på kontrollen, og ikke når du når igjen en stillestående kø på motorveien Jeg er selvsagt glad jeg fikk kjøreforbud både pga bremserør, foringer, manglende hjulbolt (ene var dratt over gjengene samme dag som jeg leverte den) og knekt fjør bak.. Flaks det ikke har gått værre! Siter uNF! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Ved en hard oppbremsing kan trykket komme oppi flere hundre bar, så det bør røra tåle. Nå skal jo egentlig mangelen skrives bremserør svekket pga. rustangrep, ikke rusta bremserør. Om det er ei boble, uten noen porer under, går det som oftest greit å pusse vekk rusta, er det antydning til porer bør de skiftes. Om bremserøra er svekket pga rustangrep slutter de ikke å være det selv om du fjerner rusta. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg