Pompiuses Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Blåser en turbo kun luft inn i en enkelt sylinder? Blir i såfall ikke slitasjen enorm på innmaten i den ene sylinderen? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 hæh? hvor har du det fra? ;) turboen blåser inn alle sylindrene selvfølgelig.. hver sylinder har jo ikke sine egne innsugsslanger/luftfilter Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet August 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 hva blir da bi-turbo? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Det er når det er 2 turboer som blåser.. enten begge blåser på begge sylindrene eller de blåser på hver sin sylinderrekke. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet August 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønte hva du mente: "enten begge blåser på begge sylindrene eller de blåser på hver sin sylinderrekke" mener du at (på en rekkefirer) en turbo blåser på 2 sylindre og at den andre blåser på de andre to? Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Feks en V8 motor har 2 sylinder-rekker med 4 sylindre i hver. En 4'er motor har EN rekke. Men det vanligste er at begge turboene blåser på alle sylindrene altså. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Eller få HELT riktig info her: Les her om turbo, og lær.... :D Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet August 12, 2002 Rapporter Share Skrevet August 12, 2002 Bi-turbo er enten parallel koblet. .fe.ks på en v6er eller v8er (hver turbo tar hver sin sylinder rekke).. Eller så serie kobler man dem, man har da f.eks en liten turbo som spinner opp fort som tar fra laveturtall, og en større som tar fra høye turtall som bruker lenger tid på å spinne opp. På den måten kan man få mindre lag. Rett meg hvis jeg tar feil, men det er hvertfall sånn jeg har skjønt det virker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet August 18, 2002 Rapporter Share Skrevet August 18, 2002 Originally posted by Prolixin Bi-turbo er enten parallel koblet. .fe.ks på en v6er eller v8er (hver turbo tar hver sin sylinder rekke).. Eller så serie kobler man dem, man har da f.eks en liten turbo som spinner opp fort som tar fra laveturtall, og en større som tar fra høye turtall som bruker lenger tid på å spinne opp. På den måten kan man få mindre lag. Rett meg hvis jeg tar feil, men det er hvertfall sånn jeg har skjønt det virker. Ja det er rett. Med kun en turbo, så blåser den altså til ALLE SYLINDERENE!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.