Gå til innhold

Koblingsskjema - Noen spørsmål ang. kobling av cd-spiller på eldre modell.

Ranger emnet


-Veritas-

Anbefalte innlegg

mål deg fram vell?

 

1. du tar den gule(minne) til ein plass det er konstant strøm,

2. den røde finner du ein plass til i sikrings boksen der det kun er strøm når du skrur på tenninga,

3. svart til jord på batteri, ein plass i sikrings boksen, eller skru han ein plass i karroseriet der du vet at du har kontakt

 

:)

Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, trengte ikke koblingsskjema som du sa. Brorn min sa som deg, at det var de tre ledningene jeg hovedsakli trengte, så jeg koblet dem, over på den hvite "kontaktboksen" som lå der ifra før. La da opp ny ledning som gikk til batteriet :) Blei bra det!

 

takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, du er vel klar over at biltema selger en adapter du kan plugge rett inn i gamle pluggen der?

koster vel type 30kr elns.

 

ps. ikke bruk volvo sine originale høyttalerkabler.

jeg ville også vurdert å strekt opp en +12v fra batteriet i grovere dimmensjon, samt hatt en sikring så nær batteriet som mulig på denne kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, går det på samme sorten som man bruker på strømkabelen da? (mender da den man bruker til forsterker) Altså i mindre utgave.

Ja det blir på samme måten.

 

Bruk ikke sikring som er for stor da, sånn som 20A til 1,5mm2 er alt for mye, da kan du like så godt ikke ha sikring der.

Husk også at sikringen skal nærmest mulig batteriet, hvis du tar den så langt unna batteriet så er det heller ikke noe vits med sikring.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ha sikring så nært batteri som mulig!

ps. jeg kjenner en som fikk brann i bilen sin, pga. han rullet setet over forsterkerens strømkabel (som lå løs på gulvteppet!).

 

Så, selv om enheten har sikring, må du også ha sikring på kabel, så nært batteri som mulig.

 

Kabel kan få brudd, kortslutning eller what not, mot karrosseri, panser, vifte, elns... falle ned på eksosmanifoil, bla bla bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til DaButcher: en kammerat hadde Stinger 150amper sikring rett ved batteriet. (Stinger er jo ganske gode greier)

50kvadrats-kabel datt ned på toppen og smelta under kjøring.

 

Sikringen GLØDA, men røyk aldri! Så har ikke heeeelt trua på dem lenger, men har nå 1 der for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår