Gå til innhold

Sprengskisse eller peiling på takluke?

Ranger emnet


Spangen

Anbefalte innlegg

Jeg har en 89-modell Camry hvor takluken ikke funker. Den går opp ca. 2 cm max om jeg trykker på åpne-knappen, og når det skal lukkes må jeg "hjelpe" med hånden - det virker rett og slett som det går veldig tregt, i tillegg kjennes det helt løst i bakkant når det er åpnet såvidt, jeg kan løfte selve luken opp og ned i bakkant. Haynes-boken nevner selvfølgelig ikke et ord om takluke, er det noen som har noe info?

 

I normal Toyota-tradisjon er det sikkert akkurat samme oppbygning på andre Toyota-modeller fra sent 80/tidlig 90-tall også.. ;)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolig, luken har nok stått stille noen år, for en eller annen tidligere eier hadde tettet hele stasen med silikon, sikkert fordi det var lekk, men det var dreneringen som ikke var åpen..

 

Skal prøve å få tak i den boken og se om jeg finner noen tegning der, hadde vært kjekt å få demontert, rengjort og smurt luken og få liv i det igjen.. ;)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du meg en PM med en e-post jeg kan nå deg på, så har jeg noen bilder fra en manual til en AE86 med diagrammer og demonteringshjelp angående soltaket (som er klin like de som stod i Haynes for AE92).. Mulig at dette kan hjelpe deg på vei. Manualen er 100 Mbyte så det er uaktuelt å sende over alt ;)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men jeg fant manual til 3. generasjon Camry på nettet, og det så helt likt ut der også. Nå er det fikset - jeg tok ut selve glasset, så rengjorde og smurte jeg wire og andre bevegelige deler, og nå funker det helt perfekt igjen. Sjekket også at dreneringene var åpne, og jeg fatter ikke hvorfor en eller annen tidligere eier bare hadde tettet hele greia med silikon. Har hatt på MYE vann og det har ikke kommet inn en dråpe.. :)

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår