Jack89 Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Er Toyota Corolla SR 5 Speed det samme som tidlig AE86? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack89 Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 eller er det en coupe verson av 4 generasjons corolla? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Det riktige er vel å si ja, begge deler/generasjoner. Den bilen du tenker på som AE86 har flere navn. AE86 er bare typebetegnelsen (5.gen) og navnet SR vet jeg har vært benyttet i blant annet USA. Typebetegnelsen TE71 (og TE72) (4.gen) har også blitt gitt navnet SR. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack89 Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 når kom denne typen vet at jeg har sett bilde av en 82mod, den var av litt annet design enn den jeg ser mye omtalt som "driftbil" her. Har noen mer info om bilen, vet det er en firesylindret gassermotor med dobble gassere. Har noen info hadde det vært fint. Takk!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Kom til forumet på http://www.tscn.no, der går det flere slike biler som du har i tankene. "Driftebilen" som mange snakker om ble solgt i 83 til 87. Den bilen du tenker på ble produsert fra 80-82 hvor lillebroren KE70 er den de fleste kjenner til. Ellers så kom den som liftback og coupé i norge under navnene 1.6 DX/SR eller GT. SR og GT har doble forgassere på litt forskjellige motorer. Bilen (coupé) så slik ut i årene 80-81 (facelift i 81): SR ble levert med motoren 2T-B, 1600 ccm og 86 Hk GT med 2T-G, 1600 ccm og 108 Hk. Begge veier rett under tonnet (~950 kilo). Hva trenger du å vite om bilene? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack89 Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 nei jeg lurer på å kjøpe, er en slik en til salgs her i området, var idag å så på den, har ikke gått mer enn 120 tusen er voksen eier som har arvet den av sin farmor i lotteri faktisk, var å sjekket den idag, eneste er at den er rullmalet grunnet rustarbeid, var overaskende lite rust på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack89 Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 nyrlig eu godkjent foresten, prøvekjørte den, virket utrolig tight å fin, er den 1,6 literen som stod i den jeg var å så på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harared Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 nei jeg lurer på å kjøpe, er en slik en til salgs her i området, var idag å så på den, har ikke gått mer enn 120 tusen er voksen eier som har arvet den av sin farmor i lotteri faktisk, var å sjekket den idag, eneste er at den er rullmalet grunnet rustarbeid, var overaskende lite rust på den. Har sett denne på Autodb. Trønder rød eller noe sånt :) Hvis det er gjort en rustjobb på denne så sjekk nøye eller så kjøper du deg jobb. Spesielt i hjulhusene bak er en plass de ruster godt. (snakker erfaring) Tettningslistene til de små vinduene rett bakom dørene har en tendens til og ikke være tette så gulvet kan også være angrepet. Bare ett lite tips :) Siter Toyota Avensis, D4D TTE 2004 mod (x)Lexus is200, 1999 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Bakkanten av framskjermene er heller ikke akkurat skånet for rust. La oss heller ikke glemme kanalene, men de plassene som jeg og Harared har påpekt er jo gjennomgående svakheter på xx-70-serien av Corolla ;) Har hatt både TE71 og KE70, så jeg kjenner meg igjen i dette :D Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack89 Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 ja generellt var den mindre pen, var lakkert med ett eller annet rustlakk såm var bajsbrun. Men den var skuffede når det gjaldt effekt, den var jo på 1,6 liter med dobble gassere så jeg trodde ganske det var litt "guffe" i den siden den er liten å lett, men min Ae82 med vanlig 1,3 liter gasser er jo mye sprekere. Jeg har tidligere hatt en Volvo 745 Turbo som jeg trimmet som gikk forholdsvis godt men jeg synes ikke den lille 1,3 er så ille, mange kjenninger som bare flirer når jeg sier at det ikke er så lat å liten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harared Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 2t-b motorn er vel ikke noen racer akkurat,men den skal funke greit. Kan jo tenkes gasserne ikke helt henger med lengre. Siter Toyota Avensis, D4D TTE 2004 mod (x)Lexus is200, 1999 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jack89 Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 jo men hva som må til for å få de bra da isåfall? bytte til nye? eller justere? Likte karossformen og at den har bakhjulstrekk, men er ikke så gira på å bynne å bytte motor tvert jeg skaffer en isåfall. Vet ikke om det er noen spreke som passer i denne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Deu kan jo sjekke om begge akselerasjonspumpene slår godt. Det er bare å ta av filtrene og se at det kommer en skvett når du jukker med gassen. At tenninga ikke er riktig stilt (stift, kamvinkler og alt det maset der på disse bilene) vil gi dårlig futt. En annen ting er at vakumstyringa på fordeleren også henger med. Om glideplata er rustet fast så vil ikke motoren gå som den skal. Så vipp av fordelerlokket og sjekk nedi om alt som skal bevege seg går fritt der det skal. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg