69Charger Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Trenger tips til hvilken motor jeg kan putte i min 1979 Carina, uten å måtte ettervise bilen. Helst en som går rett i uten bytte av alt mulig annet. Og en motor det er lett å skaffe. Originalt så sitter det 1,6. Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 Om kravene dine er at den er lett å skaffe og ikke krever noen ettervisning så gjenstår det ikke så mye. Mitt forslag være enten samme motor som du har (2T), eller en 2T-B som har dobbelforgasser og 11 Hk mer enn den du allerede har. Det finnes ett alternativ til i 2T-serien, men den er ikke så lett å skaffe ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 2T-B høres jo like så greit ut det. Dette er en motor som finnes stort sett i hvilke typer? Litt lettere å søke etter motoren om jeg vet hvilken bil som kom med denne. Takker på forhånd for alle gode tips:pray PS: Hvis noen er ute etter en 1,6 liters motor som kun har gått 74.000km, så skrik ut. Selges da den ikke vil starte/gå skikkelig. Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 2T-B var mye brukt i Celica på 70 og tidlig 80-tallet og ikke fullt så vanlig i Corolla (1.6 liter-utgavene). Jeg vet om en som muligens ikke er solgt enda på tscn.no. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Høres flott ut. Denne motoren går og fungerer til vanlig bruk? Vet du noen pris på denne da? Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Du må nesten kontakte mannen selv, han vet hva han driver med: http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=4678 Håper ikke dette bryter med retningslinjene her på forumet. Jeg har INGEN egeninteresse av dette, det er bare et tips. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Da har jeg vært i kontakt med Roy. Prisen var helt grei den, men forferdelig langt å dra for å hente motoren da :( Noen som kjenner noen som evt. kjører lastebil som kunne tatt den med for en liten slant? Åsane ved Bergen til Rudshøgda i Ringsaker. Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Har tenkt litt..... Hvordan er muligheten for å putte en twincam-motor i denne bilen? Mye jobb? Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Siden du spurte etter en motor som var lett å skaffe så var svaret enkelt. Men om du vil ha twin-cam (8 ventiler og forgasser) så finnes det en utgave til som er smack-on på girkassa di. Denne heter 2T-G, den er en smule sjelden og de som har en vet å ta seg betalt om den er i god stand.. Har lekt med en sånn selv og vet at det er mye moro.. De fleste som fins i norge er 108 Hk-utgaven. Tidlig på 70-tallet så hadde den mer Hk. Alternativt finnes det en motor til som heter 4A-GE som er et yndet objekt å stappe nedi, men godkjenning er ofte bare å glemme. I tillegg må du forandre mye på gir og det elektriske, for dette er innsprøyt. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Hmm.... Nei da får jeg gå for 2T-B tror jeg. Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Vel, det blir en avveiing om hvor mye tid og penger du vil bruke og hvorvidt bilen skal være et prosjekt eller ikke :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 Meningener å få bilen kjørbar. Ble kjøpt i god tro om at det kansje kun var småtteri som feilet den. Men den gang ei. Bilen starter, men dør ut ved gasspådrag. (Går å lugger) Har overhalt forgasser, fordeler og byttet plugger, rotor og fordelerlokk. Gjenstår å bytte stift og kabler. evt. coil kansje? Tenkte kansje det var like greit å bytte med en motor som går? Og da gjerne en med litt mer hk ;) Er for ille å høgge den også, da den knapt har gått 75.000km og ser ny ut. Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2008 En nææææsning ved navn Halvard eller hva han lyder hadde en 2T-G han prøvde å dytte på meg, montert i en 80talls Carina for tja.. fem år siden? Ellers finner du et par andre ringsaksokninger på tscn og ts-ogn. Hvis du bare vil hive motor inn og ut har jeg et par 2T'er stående. Den ene har bare gått noen og nitti tusen mener jeg å huske. Den ble tatt vare på mtp å erstatte en annen velfungerende 2T jeg har i en TA12. Kan godt kvitte meg med en eller begge de to motorene. Jeg vet ikke åssen tilgangen er i norge, men du kan jo kjøpe eller bygge deg en 3T motor. Det er et helt eget, dedikert 3T trimforum i USA. Også er det noe med at om du tar en 2T med 3T veiv eller omvendt får du en 4T / 2.0L. Men ta dette med en spade salt da jeg husker dårlig. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2008 Hvor i Hedmark holder du til da? Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg