Gå til innhold

Bremse problemer - driver og mekker nå..

Ranger emnet


Exylon

Anbefalte innlegg

Trenger et kjapt..

 

Bremsene på bilen min er veldig veldig hard..

får ikke trykk når jeg pumper..

de virker, men må tråkke langt inn..

 

Defekt bremsekraft-forsterker?

hvis du tror det, er det jævlig dyrt/vanskelig å skifte?

har sjekka bremsene foran, og de var ikke bra, men det var ikke årsaken til at de var harde..

 

noen andre forslag?

 

alle tips tas imot meg takk..

 

 

(bilen er en fiat ritmo abath, hvis det har noe å bety.. :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres jo ut som at det er bremsekraftforsterkeren det er noe galt med, er jo ingen annen grunn til at bremsene blir "harde" som du beskriver her...

 

du lærte å sjekke denne når du kjørte opp til sertifikatet...;P

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres jo ut som at det er bremsekraftforsterkeren det er noe galt med, er jo ingen annen grunn til at bremsene blir "harde" som du beskriver her...

 

du lærte å sjekke denne når du kjørte opp til sertifikatet...;P

 

lærte å sjekke denne når jeg kjørte opp?

er en god stund siden det.. :p

 

og btw, det kan være andre ting, men er ikke så nøye nå.. jeg ba jo om et kjapt svar..

Har sjekket litt på bilen, og viste seg at stemplene på bremsene går veldig trangt.. så dette kan være årsaken..

Men, skal bestille nye bremser nå uansett, så det løser seg da tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt. så er det jo enkelt å "overhale" caliperne selv..

..skru av hjul og caliper, hopp deretter inn og trykk bremsen helt inn

til du ser at stempelet er godt ute/helt ute av caliperen,

deretter er det frem med fil/smergelpapir/rød scotchbrite pad eller lignende,

puss til blank metall og sett den inn med beskyttende fett.

Ta deretter f. eks. en rund messingbørste/honeverktøy/brotsj og fjern korrosjon

og andre uønskede partikler fra sylinderen i caliperen,

sett sylinderen også inn med fett, og skyv deretter inn igjen stempelet.

God idé å åpne luftingen, evt. ha en kraftig polygrip-tang og skyv tilbake stempelet.

Er det bakre calipere kan det på enkelte biler være løsning

til selvstramming til håndbrekk som kan kreve at du roterer

stempelet samtidig som det skyves inn.

 

Husk også å moe opp styrepinnene til ytre kloss på caliperen!

 

Evt. også ta en fil og fjern 1 - 2mm av materialet i stålet på klossene slik at de flyter lettere i styringen.

 

Hvis du da i tillegg skifter bremsevæske bør du være rimelig sikker..

..så lenge bremsekraftforsterkeren din virker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår