Exylon Skrevet Juni 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2008 Trenger et kjapt.. Bremsene på bilen min er veldig veldig hard.. får ikke trykk når jeg pumper.. de virker, men må tråkke langt inn.. Defekt bremsekraft-forsterker? hvis du tror det, er det jævlig dyrt/vanskelig å skifte? har sjekka bremsene foran, og de var ikke bra, men det var ikke årsaken til at de var harde.. noen andre forslag? alle tips tas imot meg takk.. (bilen er en fiat ritmo abath, hvis det har noe å bety.. :p ) Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 det høres jo ut som at det er bremsekraftforsterkeren det er noe galt med, er jo ingen annen grunn til at bremsene blir "harde" som du beskriver her... du lærte å sjekke denne når du kjørte opp til sertifikatet...;P Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 det høres jo ut som at det er bremsekraftforsterkeren det er noe galt med, er jo ingen annen grunn til at bremsene blir "harde" som du beskriver her... du lærte å sjekke denne når du kjørte opp til sertifikatet...;P lærte å sjekke denne når jeg kjørte opp? er en god stund siden det.. :p og btw, det kan være andre ting, men er ikke så nøye nå.. jeg ba jo om et kjapt svar.. Har sjekket litt på bilen, og viste seg at stemplene på bremsene går veldig trangt.. så dette kan være årsaken.. Men, skal bestille nye bremser nå uansett, så det løser seg da tenker jeg.. Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet Juni 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2008 trykk pedalen godt inn med motoren avslått, også starter du motoren mens du holder pedalen inne. går pedalen innover har bremskraftforsterkeren en funksjon. skjer det ingenting er den defekt:) Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MD90Tech Skrevet Juni 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2008 Evt. så er det jo enkelt å "overhale" caliperne selv.. ..skru av hjul og caliper, hopp deretter inn og trykk bremsen helt inn til du ser at stempelet er godt ute/helt ute av caliperen, deretter er det frem med fil/smergelpapir/rød scotchbrite pad eller lignende, puss til blank metall og sett den inn med beskyttende fett. Ta deretter f. eks. en rund messingbørste/honeverktøy/brotsj og fjern korrosjon og andre uønskede partikler fra sylinderen i caliperen, sett sylinderen også inn med fett, og skyv deretter inn igjen stempelet. God idé å åpne luftingen, evt. ha en kraftig polygrip-tang og skyv tilbake stempelet. Er det bakre calipere kan det på enkelte biler være løsning til selvstramming til håndbrekk som kan kreve at du roterer stempelet samtidig som det skyves inn. Husk også å moe opp styrepinnene til ytre kloss på caliperen! Evt. også ta en fil og fjern 1 - 2mm av materialet i stålet på klossene slik at de flyter lettere i styringen. Hvis du da i tillegg skifter bremsevæske bør du være rimelig sikker.. ..så lenge bremsekraftforsterkeren din virker.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg